Test cu noul VW Crafter 2.0 TDI 109 CP 2012

In urma cu ceva vrem am facut cunostinta cu cea mai noua generatie a utilitarei germane VW Crafter, un van care face parte din segmentul de 3.5 tone si care detine titlul de una dintre cele mai bune masini din segment.

Primul Crafter testat a fost cel echipat cu motorizara diesel de 136 CP, model care avea sa demonstreze performante de top si un consum mediu realmente mic chiar si cand masina a rulat sute de km in sarcina.

Crafter 2012 este de fapt aceeasi utilitara ca si pana acum insa care are o gama de motorizari mult mai mare si un nivel al echipamentelor care poate satisface orice gust. Acum clientul de Crafter poate sa achizitioneze si o versiune speciala 4Motion care rivalieaza cu succes concurentul Mercedes Sprinter 4×4.

Evolutia utilitarelor din segmentul de 3.5 tone

Daca ne uitam putin la piata auto de vehicule comerciale de acum mai bine de un deceniu putem spune ca aceste masini au suferit schimbari de proportii fata de predecesorii lor prin simplu fapt ca in prezent se pune accentul pe o economie cat mai mare de combustibil. Cea de-a doua generatie de LT (primul van realizat de VW impreuna cu cei de la Mercedes) avea sub capota doar motorizari diesel de cilindree mare printre care amintim un 2.8 litri foarte puternic si andurant.

Acest motor avea sa deomnsteze o fiabilitate asemanatoare cu cel al lui Mercedes care echipea primul Sprinter 2.9 Diesel, insa aceste propulsoare avea lipsuri la capitolul consum de carburant.

O astfel de masina sa consume in sarcina mai putin de 9 litri era un deziderat imposibil de atins, fapt pentru care noile utilitare 2012 vin sa ofere clientilor un compromis care sa reduca consumul de motorina, si automat sa reduca costurile de utilizare.

Motoare diesel mici si economice

Masina din acest test drive face parte din gama celor mai mari utilitare ale momentului insa dispune de cel mai mic motor care echipeaza un van de 3.5 tone, respectiv motorul TDI de doi litri.

Acesta a fost realizat de VW pentru a schimba in gama vechiul 1.9 TDI si pentru a da masinilor normale performante superiore insa si un consum redus de motorina. Spune consum mic cand vorbim de masinile mici insa VW a echipat marele Crafter cu acest 4 in linie si pe deasupra mai vine standard si cu o versiune entry-level de 109 CP (vezi masina din acest test).

Dupa efectuare a sute de km la bordul noului Crafter 109 putem spune fara menajamente ca acest model trebuie sa fie achizitionat doar cu motorul diesel cu puterea maxima de 136 CP sau chiar versiunea Bi-Turbo care ofera un moment motor de 400 Nm.

Motorul diesel TDI al masinii de fata este recomandat doar pentru cei care au de transportat marfuri usoare si voluminoase deoarece daca incarcam masina in sarcina maxima si avem un drum extraurban observam imediat puterea destul de mica a propulsorului. Asadar, compromisul in cazul lui Crafter sunt versiunile de putere de 136 sau 106 CP.

Comportament Rutier

Noul Crafter este o utilitara cu tractiune pe puntea spate asemenea fratiorului Sprinter care ofera un comportament rutier foart bun chiar si atunci cand masina nu este in sarcina. De vina pentru acest lucru este un tren de rulare gandit foarte bine cu o punte spate rigida care dispune de o calibrare eficienta a ansambului amortizor-arc.

De fapt noul Crafter se conduce pe sosea aproape la fel ca si modelele concurente cu tractiune pe puntea fata.

Singurele inconveniente pot apare in sezonul rece insa masina vine echipata standard cu sistemul de control al tractiunii ASR eficient cand se porneste pe suprafete alunecoase. Echipare masinii cu anvelope C de iarna este obligatorie.

Habitabilitate

La interiorul noului Crafter 2012 viata decurge normal datorita plansei de bord realizata de VW si Mercedes care ofera o ergonomie exemplara. Sistemul de aer conditionat semi automat functioneaza fara probleme iar incalzirea habitaclului este realizata eficient.

Una dintre cele mai placute supriza este echiparea masinii cu o transmisie manual cu 6 rapoarte foarte bine sincronizate cu puterea motorului si care dispune de cea mai buna timonerie din segment. Putem spune ca aceasta este clar superioara Mercedes Sprinter sau Renault Master.

Timonerie

De fiecare data cand ne urcam la bordul unui vehicul utiliar suntem intampinati de un aer auster normal pentru aceasta clasa de automobile, insa si de o timonerie care nu ofera o schimbare facila a vitezelor in mediul urban. De aceasta data putem spune fara menajamente ca timoneria noului VW Crafter este cu o clasa peste ceea ce ofera modelele concurente precum Mercedes Spinter sau Renault Master.

Pur si simplu manevrarea transmisiei ZF este de aceasta data mult mai eficienta decat pana in trecut si permite o mai buna convietuire cu masina atunci cand efectuam transport urban la ore de varf.

Pentru a economie mai buna de combustibil treapta a 6-ea este foarte lunga, aceasta fiind recomandata a fi utilizata doar atunci cand se circula pe autostrada.

Pret de achizitie

Utilitara din acest test drive are un pret de achizitie de aproximativ 30.000 cu TVA inclus, pret usor mai mic decat cel al unui Mercedes Sprinter low power insa mai mare decat cel al lui Renault Master 2012.

De fapt pozitionarea lui VW Crafter se doreste sa fie clar sub masina celor de la Mercedes insa pe o treapta superioara francezului.

PRO

Motorul diesel TDI este economic daca masina nu circula in sarcina, spatiu interior, pozitia buna la volan, tren de rulare rafinat, pret corect de achizitie

CONTRA

Noul motor TDI de 109 CP este in unele situatii prea slab pentru a concura cu modelele 2.2 CDI sau 2.3 dCI ale concurentei, pretul mare al optionalelor, distributie pe curea.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: