Primul test cu noul Mercedes Benz Vito Shuttle 2.2 CDI de 163 CP

Mercedes este unul dintre cei mai importanti constructori de automobile din lume fie ca vorbim de vehicule de pasageri sau de utilitare sau de ce nu despre autocamioane.

Transportul de pasageri reprezinta un segment din ce in ce mai disputat de marii constructori de vehicule comerciale datorita unei cereri mult mai mari decat pana in trecut si de ce nu datorita unor pretentii mai mari ale transportatorilor.

Pentru a pastra pozitia fruntasa ocupata in acest segment constructorul german Mercedes a operat cateva modificari de substanta modelului de clasa medie Vito. Acesta reprezinta pentru piata de vehicule comerciale un brand la fel de puternic asemenea fratiorului sau Sprinter, utilitara care aduce volume aproape la aceelasi nivel cu cele alor masinilor de mare serie.

Anul 2012 a reprezentat pentru aceasta gama de vehicule o regandire aproape completa a ofertei Mercedes prin modificarea masinii atat din punct de vedere tehnic cat si optic la un nivel greu de atins pana in prezent in acest segment.

Schimbari in bine pe toata linia

Van-ul din acest test drive este de fapt vechiul Mercedes Vito serie sasiu 639 care a fost lansat in Europa in urma cu cativa ani si care reprezenta pentru marca din Stuttgart o prezenta demna de renumele Mercedes. Daca prima generatie era un van care a fost realizat de Mercedes pentru a inchide o nisa din piata de transporturi, acest Vito a reprezentat o evolutie care avea sa aduca mari avantaje utilizatorului.

Primul Vito a fost bazat mai mult pe o masina de mare serie era echipat cu o motorizare care oferea puterea pe puntea fata, solutie testata de catre Mercedes doar pe modelul de clasa mica Clasa A. In ciuda avantajelor unei asemenea transmisii masina a dovedit o fiabilitate relativa in special datorita aparitiei primului motor diesel CDI cu sistem de injective Common Rail.

Primul facelift opera lui Vito I a rezvoltat marile probleme ale tineretei si a aratat ca Mercedes este unul dintre cei mai importanti constructori de vehicule utilitare din lume. Modelul din acest test drive este un Vito care face parte din ce-a de-a doua generatie si care a primit asa cum era de asteptat un amplu facelift anul trecut.

Design aprofundat

Daca primul van Vito I a suferit foarte mult la capitolul calitate de fabricatie si la capitolul calitate perceputa, acest al doilea Vito se prezinta intr-o forma complet noua. Plansa de bord este acum realizata dintr-un plastic mult mai placut la atingere. Consola centrala a primit de asemenea un nou sistem multimedia care ofera soferului un nivel al comfortului demn de o limuzina Mercedes din clasa mare.

Pur si simplu in trafic cei care conduc un model Vito au admirat lung noua versiune Shuttle prin simplu fapt ca noua masina arata mult mai bine decat in trecut, si ofera un grad de confort superior.

Noile jante din aliaj fac senzatie in segmentul utilitarelor asemenea postului de conducere extrem de comfrotabil si de ce nu foarte bine dotat.

Comfort superior concurentilor

In urma parcurgerii unei distante apreciabile atat in mediul urban cat si in cel extraurban putem spune ca masina a fost realizata de catre specialistii Mercedes doar pentru a oferi pasagerilor un comfort cat mai mare. Versiunea Vito Shuttle se prezinta drept un van de vacanta pentru intreaga familie prin simplu fapt ca pasageriii sunt tratati regeste la interior iar tractiunea pe puntea spate si cursa mare a trenului de rulare fac din calatoriile cu aceast van o realmente placere.

Daca ne uitam la ceea ce ofera concurenta putem sa amintim doar de modelul german VW Transporter Multivan care este echipat la randul sau cu o motorizare TDI doar de doi litri insa si cu un pret de achizitie de multe ori mult mai mare chiar si decat al masinii de fata. Spatiul interior pentru pasageri si bagajele lor este clar superior la masina celor de la Mercedes.

Cireasa de pe tort in aceasta mica comparatie este evident comfortul superior al lui Vito, fie ca circulam pe autostrada sau pe drumuri clasice neamenajate din Romania. All around masina celor din Stuttgart are o prestanta superioara indiferent cum este privita.
Echipamentele fac diferenta la Vito Shuttle 2012

Multi se intreaba constant de ce anume trebuie sa platim in medie cu pana la 5.000 euro pe un Mercedes Vito in comparatie cu modelel concurente.

Ei bine toata lumea plasteste aceasta suma pentru ca Mercedes este singurul constructor din acest segment care aduce comfortul masinilor premium in acest segment.

Clientii de Mercedes Vito aleg in mare parte ca masina lor sa fie echipata cu un sistem multimedia de ultima generatie, aleg o instalatie de aer conditioant automata pentru a creste comfortul pasagerilor si de ce nu echipamente precum ESP-ul, oglinzi electrice si scaunele fata incalzite. Acesta pot parea la prima vedere un moft, insa viata unui mic transportator implica efectuarea a mii de km in spatele volanului, de unde si necesitatea de a avea un comfort cat mai mare.

Modelul din acest test drive se numeste Mercedes Vito Shuttle si este de fapt un transportator dedicat pentru pasageri. Noul Shuttle se afla in gama sub versiunea premium Viano insa peste modelul Vito Clasic 8+1. Diferenta fata de modelul Vito clasic este echiparea masinii cu echipamente de top pentru comfortul pasagerilor.

Cei care stau pe ultimele doua bachete benefeciaza de o instalatie de aer conditionat automata, sistem care este legat la un incalzirea suplimentarea Webasto montata in partea din spate.

De asmenea scaunele sunt individuale pentru toti pasagerii pentru a avea un comfort cat mai ridicat atunci cand masina parcurge peste 500 de km. Toate scaunele au centuri de sigurante individuale care sunt integrate in scaune.

Motorizare CDI economica insa prea slaba!

Sub capota masinii din acest test se ascunde aceelasi motor diesel de 2.2 litri din seria OM 651. De aceasta data propulsorul dezvolta o putere maxima de 163 CP care se afla doar in plaja superioara a segmentului insa nu trebuie sa uitam de faptul ca masina cantareste la gol peste 2.2 tone. Daca urcam toti pasagerii si pornim la drum greutatea lui Vito Shuttle poate ajunge lejer in zona de 3 tone unde un motor mic cu doar 4 cilindri nu face fata cu brio.

Mercedes propune aceasta motorizare care dispune doar de 163 CP in configuratie cu transmisia automata clasica cu 5 rapoarte denumita 5G-Tronic. Aceasta din urma este considerata de specialisti drept cea mai rafinata din segment, insa dupa parcurgerea a mai bine de 500 km cu acest model putem spune ca propulsorul se adreseaza doar celor care nu au pretentii la capitolul performante rutiere.

Chiar si asa, daca tinem cont de faptul ca van-ul are o greutate la gol de peste 2.2 tone recomandarea noastra este o motorizare mai puternica. Cine vrea sa mearga cu acest Vito 2012 intr-un ritm alert trebuie sa achizitioneze motorul V6 de trei litri CDI sau marele V6 de 3.5 litri pe benzina al modelului Viano, cel mai bun motor al gamei Vito.

Concluziile Whattruck

In final putem spune ca masina din acest test este de fapt un van specializat al celor de la Mercedes datorita faptului ca versiunea Shuttle se adreseza celor care doresc pe lana atributele clasice ale unui van modern si un nivel al comfortului peste media clasei. Pretul de achizitie al unui asemenea model porneste de la 35.000 euro fara TVA.

Motorizare diesel CDI este onesta insa se dovedeste slaba daca ne uitam la capacitatea de incarcare a masinii. Marele sau avantaj se oberva doar atunci cand masina merge constanta pe autostrada.

Pentru a scapa de aceasta problema echipa Whattruck recomanda achizitia unei versiuni de putere mai mare precum este cea echipata cu un V6 CDI sub capota.

VEZI GALERIA FOTO COMPLETA AICI!

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: