Interviu cu domnul Viorel Asaftei, Director Vanzari Speciale in cadrul Renault Romania

Interviul din aceasta saptamana aduce in prim plan situatia reala a pietei de vehicule comerciale, unde dupa o perioada de stagnare vanzarile principalilor actori au inceput sa creasca insa intr-un mediu de competitivitate feroce.

Pentru a ramane in top, Renault unul dintre principalii importatori de vehicule comerciale din Romania,  a prezentat la sfarsitul anului trecut o strategie de revigorare a pietei de utilitare de pana in 3.5 tone prin introducerea in premiera a unui sistem de service Pro Plus dedicat doar transportatorilor.

De asemenea, politica de preturi si ofertele financiare au mentinut marca Renault in lupta cu modelele concurente de la Volkswagen si Mercedes Benz, iar vedeta francezilor este noul Renault Master testat si de catre echipa Whattruck AICI.

Interviul din aceasta saptamana il aduce in fata dumneavoastra pe domnul Viorel Asaftei Directorul diviziei de Vanzari Speciale din cadrul Renault Romania.

Whattruck: Cum este vazuta utilitara Renault Master in Romania? Cum se prezinta Renault dupa inceperea comercializarii noilor modele?

Viorel Asaftei: Eu cred ca foarte bine insa piata nu se prezinta asa cum am estimat noi in anul 2010. Probabil ca repriza economica a incetinit dupa 2011 sau criza se face simtita mai bine in acest an 2012.

WT: Cum si-a revenit brand-ul Renault dupa acel moment dificil de la inceputul anului?

VA: Cred ca toti actorii importanti din piata au resimtit acel moment dificil la captiolul vanzari, insa noi suntem mandri ca, clientii Renault vad foarte bine produsele noastre dupa un an de la innoirea gamei de vehicule comerciale. Avem in aceasta perioada foarte multi clienti care au ales noul Master in parcul lor, au fost si sunt foarte multi clienti care aleg un Master propulsie care propulseaza marca Renault drept un specialist in segmentul utilitarelor cu tractiune pe puntea spate chiar si din Europa. In medie peste 24 % dintre masinile Master comercializate de noi in Romania sunt propulsie.

WT: Care este cota de piata detinuta de Renault in Romania?

VA: Alegerea masinilor utilitare Renault de catre clientii din Romania ne onoreaza prin simplu fapt ca odata cu lansarea noului Renault Master cota noastra de piata ne claseaza drept leaderi pe piata in anul 2011. Suntem in top trei ca vehicule comerciale importate in 2012 unde cu Master si Trafic suntem pe locul doi in segment, si cu noul Kangoo pe locul trei la foarte mica distanta de locul doi.

WT: Care este mentalitatea transportatorului roman cand pune fata in fata masinile Renault cu cele Volkswagen sau Mercedes?

VA: Aici trebuie spus faptul ca, clientii vad foarte bine aceste masini dupa o perioada de exploatare. Cei care au cumparat aceste masini ne ofera un feedback foarte bun dupa momentul achizitie de Master sau Trafic. Noul Renault Master este o masina care se integreaza perfect in caietul de sarcini din momentul dezvoltarii. Este o utilitara varf de gama care ofera o fiabilitate de top si care nu este cea mai ieftina de pe piata in ciuda unor discount-uri halucinante ale concurentilor. Dupa o perioada de peste 1 an clientii care au ales sa schimbe utilitarele lor Volkswagen sau Mercedes ne ofera detalii despre consumul foarte mic al masinii sau despre distributia pe lant care nu necesita schimbare.

Acest feedback este luat de noi de la cei care se ocupa de parcul auto nu de la conducerea firmei. In exploatare in modul door-to-door noul Master si-a dovedit rezistenta, unde de vina pentru acest succes este noul motor dCI de 2.3 litri pe Master si motorul dCI de doi litri al lui Trafic intalnit si pe gama Laguna sau Latitude.

Clientii nostri sunt extrem de diferiti prin simplu fapt ca activeaza in domenii diferite, iar masinile sunt utilizate in regimuri de trafic extreme.

O poveste de succes este cea a unui client din industria de farmaceutice care in doar un singur an a reusit sa parcuga cu modelul Master 2011 peste 250.000 km fara probleme tehnice. Evident aici putem sa vorbim si de modul de utilizare al masinii, foarte multi dintre clienti efectuand toate reviziile la timp in reteaua Renault.

Exista si societati care nu au achizitionat noul Master decat foarte tarziu anul acesta deoarece au vrut sa afle un feedback in timp real de la cei care au in parc aceste masini in 2011 si care sunt extrem de multumiti de performantele lor.

WT: Care este situatia retelei Renault Pro Plus in 2012?

VA: In prezent sunt 12 centre pe intreg teritoriul Romaniei care functioneaza din momentul lansarii pe piata a noului Master. Pentru a avea o reteta de succes pe aceasta piata trebuie sa oferi clientilor servicii de top printre care amintim fiantarea RCI Bank prin oferte promo, 15% avans, dobanda zero si partea de servicii de post vanzare. Aici vorbim de reteaua ProPlus care ofera clientilor un flux de mentenanta la service fara oprire. Sistemul de aprovizionare de la Oarja este unul dintre cele mai mari din Europa si clientii benefeciaza de cel mai scurt timp de la comanda pana cand piesa respectiva este montata pe masina.

WT: Urmeaza sa creasca reteaua Pro Plus in perioada urmatoare?
VA: Ca sa benefecizei de un sistem de elita nu trebuie sa fie foarte multi, insa anul care urmeaza pot spune ca aceasta retea urmeaza sa creasca pana la 15 unitati pe teritoriul Romaniei.

WT: Ce parere are Renault despre noul Ford Transit care devine un concurent de seama pentru Trafic?
VA: Utiltara este ca o unealta care este preferata de cel care o utilizeaza. Daca unealta este buna aceasta nu se schimba. Exact acest lucru se intampla si cu modelul Trafic in segmentul de 1.5 tone. Singurul sau devantaj este faptul ca masina nu dispune de o varianta 4×4. In continuare Tafic este foarte bine vandut in Europa, pe piata noastra anul trecut acesta detinand peste 50% din intreaga piata.

WT: Ce planuri are Renault in acest segment?
VA: Clientii pot sta linistiti ca Renault are si va avea o oferta exceptionala pe segmentul utilitarelor pentru ca este numarul 1 in Europa de peste 14 ani. Masinile actuale sunt foarte bune iar Kangoo este de ceva vreme realizat si intr-un parteneriat cu cei de la Daimler.

WT: Cum vede Renault aparitia pe piata a noilor Dacia Dokker si Mercedes Citaro?
VA: Renault Kangoo nu are nici o problema cu Dacia Dokker prin simplu fapt ca exista o diferenta de sarcina si de volum, unde Kangoo Maxi are o capacitate de 4.5 mc iar Dokker ofera doar 3.9 mc. Un alt plus al modelului Kangoo este sarcina mare mare insa si prezenta modelului Kangoo Electric care se doreste sa fie un raspuns verde pentru cei care transporta marfuri in zonele urbane.

WT: Care sunt avantajele achizitie unui Renault Master? De ce Master si nu alt model concurent?
VA: In primul rand produsul nostru ofera un raport calitate-pret best in class, masina fiind conceputa sa reziste bine chiar si cand acesta depaseste 500.000 km. In plus fata de aceasta noul Master ofera un motor diesel 2.3 dCI care dispune de o distributie pe lant si care ofera un consum real foarte mic.

In comparatie cu ceea ce ofera concurenta trebuie sa spunem ca motorizarea dCI ofera foarte multe avantaje tehnologice printre care amintim implementarea de la anul a unui sistem Stop & Start si chiar o versiune Euro 6 gamei 2.3 dCI.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: