ANALIZA-Alegem o autoutilitara cu distributia pe curea sau lant? Sfaturi, costuri si probleme

Specialistii din cele mai importante service-uri recomanda de fiecare data ca atunci cand vrem sa achizitionam o masina noua trebuie neaparat se ne uitam si la componenta tehnica, respectiv la distributia motorului.

Daca motorul are o distributie pe curea costurile de utilizare sunt mult mai mari decat cele ale unui motor cu o distributie pe lant.

Ei recomanda ca toti clientii sa fie deosebit de atenti atunci cand achizitioneaza o masina noua sau de ce nu second hand pentru ca o mica neatentie inseamna de cele mai multe ori costuri suplimentare.

La un moment dat clientii din Romania ne-au intrebat daca se merita sa cumparam o masina cu distributie pe curea si de fiecare data raspunsul nostru al celor de la Autolatest a fost sa achizitioneze mai bine versiunea de motorizare de multe ori pe aceeasi masina care are o distributie pe lant.

Spunem lant pentru ca acest sistem a aparut cu mult inaintea curelei si a dovedit de mai bine de 100 ani ca este mult mai fiabil decat o curea normala. Pur si simplu mergi cu masina fara probleme chiar si cand aceasta depaseste 500.000 de km.

Cum verific daca trebuie sa schimb cureaua de distributie?

Sfatul specialistilor:  In nici un caz nu circula cu aceasta masina daca ai suspiciuni cu privire la uzura ei. Nu ai cum sa iti dai seama decat in momentul in care se rupe iar la motorul tau iti spun cu siguranta ca nu ai vrea sa ajungi in situatia asta.

Ce se intampla daca se rupe cureaua de distributie?

Daca se rupe cureaua de distributie la motorul tau, pistoanele vor lovi in supape, ceea ce poate duce la avarii grave. In cel mai norocos caza vei scapa cu doua-trei supape indoite, dar ai toate sansele sa ajungi in situatia de a schimba complet motorul, pentru ca va costa mai putin decat cu reparatia (chiuloasa distrusa, bloc motor fisurat, pistoane sparte, biele rupte, vilbrochen distrus samd).

Odata cu cureaua se schimba de obicei si rolele de intindere si pompa de apa. Daca mergi la un service cu pretentii (reprezentanta), ti se va recomanda sa schimbi totul, asa recomand si eu altora . Dar la masina mea niciodata nu am schimbat complet, intotdeauna am verificat impreuna cu mecanicul ce este uzat, astfel incat am scapat ba doar cu o rola, ba fara pompa de apa, ba chiar si numai cu cureaua schimbata.

Cand schimbam distributia?

Ei bine la acest capitol trebuie sa tinem cont de ceea ce zice producatorul, astfel pentru o Dacia Logan trebuie sa schimbam distributia de fiecare data cand masin ajunge la 4 ani sau 60.000 de km. La un model Volkswagen, Audi, Skoda sau Seat de cele mai multe ori aceste inlocuiri se fac la 75.000 de km.

Cele mai bune garantii pentru o curea de distributie se gasesc la grupul PSA (Citroen si Peugeot), producatorul oferind 10 ani sau 160.000 de km. Marele diesel V6 2.7 HDI are doua curele de distributie care se schimba la 240.000 de km sau 10 ani.

Cum ne dam seama ca avem o curea de distributie rupta?

Se aude o lovitură puternică – şi apoi, linişte mormântală. Un coşmar pentru orice şofer. A durat doar câteva secunde dar, aproape întotdeauna , înseamnă punct final pentru motor şi autovehicul. Atunci când se rupe cureaua de distribuţie, se opreşte arborele cu came. Odată cu el se opresc şi ventilele ce controlează alimentarea cu amestec de combustibil  şi evacuarea  gazelor de eşapament din  camerele de ardere.

Însă ceea ce nu se opreşte sunt pistoanele. Ele lovesc în continuare, cu putere,  ventilele rămase nemişcate. Urmarea: o defecţiune capitală  a motorului. Reparaţia va fi complexă şi costisitoare.

Ruperea sau sărirea de la loc a curelei de distribuţie are aproape întotdeauna un antecedent. Mii de kilometri cureaua a trepidat, şi mai târziu poate chiar a bătut. Toate aceste nereguli se transpun în sunete ciudate pe care şoferul le percepe ca pe nişte  ciocănituri. Sigurul remediu îl constituie utilizarea de role întinzătoare şi de ghidare, ce ţin cureaua întinsă, şi au grijă ca aceasta să nu alunece de pe roţi.

În plus, verificarea periodică în , ocazie cu care se efectuează şi lucrările de întreţinere a rolelor.

Cat costa sa schimbam distributia?

La o Dacia Logan in service-urile de la colt o distributie costa in medie 500 RON insa daca mergem in service-urile oficiale pretul se dubleaza fara probleme. Masinile din grupul VAG (VW, Skoda, Seat sau Audi) au preturi la kit-ul de distributie care depasesc uneori peste 2.000 RON.

Daca ne uitam la o utilitara pretul de schimb al unei distributii pe curea este usor mai mare. Whattruck recomanda schimbarea intregului kit de distributie plus pompa de apa cand este cazul. Aceasta din urma nu se schimba in Romania insa daca cedeaza cureaua se rupe si motorul sufera avarii foarte mari.

Care sunt marcile de utilitare care AU DOAR motoare cu distributie pe lant?

Mercedes, Renault, Opel si Nissan. In mare parte trebuie spus ca toate motoarele diesel Mercedes care echipeaza modelele Vito, Viano, Vario si Spinter sunt echipate cu o distributie pe lant.

De partea cealalta a baricadei Renault a introdus lantul pe motoarele sale dCI atat cel de doi litri pe Trafic si Passanger cat si mai marele 2.3 dCI pe gama Master.

Singurul constructor de utilitare care ofera doar o distributie pe curea pe toate modele sale este Volkswagen.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: