Ancheta SH-Test Drive Ssangyong Rodius 2.7 CDI 165 CP

Nu de multe ori am fost pusi in fata momentului cand trebuie sa achizitionam o utilitara de maxim 3.5 tone din segmentul second hand.

Ei bine aici lucrurile sunt clare, respectiv cine are bani se uita automat spre un Mercedes Sprinter sau Vito sau de ce nu un VW Transporter, insa chiar si asa masina aleasa are probleme.

Iarna in Romania inseamna automat zapezi de peste 1 metru pe alocuri iar un Vito sau Sprinter cu tractiune pe spate reprezinta masini problematice. Solutia este sa alegem un astfel de model 4×4 la Mercedes sau 4Motion la VW.

Preturile sunt in schimb foarte mari pentru aceste versiuni specializate si pur si simplu nu se merita achizitia.

SOLUTIA WHATTRUCK

In urma cu 5 ani testam pentru Autolatest una dintre cele mai „urate” masini din lume, putincunoscutul Ssangyong Rodius.

Spunem solutia optima pentru transportatorul roman deoarece Rodiusul blamat de toti este singura utiliara impreuna cu Toyota Hiace care are un sasiu separat, un motor diesel de peste 150 CP si o cutie de transfer asemenea modelelor off road veritabile.

MISTERUL RODIUS

Ce au facut inginerii de la Ssangyong a fost sa transforme un MPV mare intr-un tot teren capabil sa acces chiar si acolo unde au acces cele mai performante SUV-uri. Daca in acest moment cineva ar dori sa achizitoneze un automobil cu 7 locuri care sa aibe aptitudini off-road, in afara de acest Rodius mai exista doar varianta unui van Mercedes Sprinter 4×4, dubita care pana la urma face parte din segmentul de autilitare de 3,5 tone.

Pentru a beneficia de un randament superior din punct de vedere al performantelor dar si a fiabilitatii, Ssangzong a montat un motor diesel XDI de ultima generatie de origine Mercedes. Acest agregat este cuplat pentru o mai buna eficienta la o cutie de viteze automata cu cinci rapoarte de asemenea tot de origine Mercedes.

Cutia de transfer este aceeasi ca si la modelul de teren Rexton, silentiozitatea si eficienta acesteia fiind probata deja pe modelele existente.

MOTOR

Motorul are cinci cilindrii in linie iar puterea maxima este de 2,7 litri. Puterea de 165 de CP este dezvoltata la o turatie de 4000 de rpm, iar cuplul motor de 345 de Nm este disponibil incepand de la o turatie de 1800 de rpm.

Cutia de viteze automata (optional) schimba vitezele foarte lin, element care arata si mai mult intentia constructorului de a realiza un MPV deosebit de comfortabil.

Rodius, in ciuda faptului ca are o greutate maxima la gol de peste 2,2 tone, are un consum de motorina acceptabil de aproximativ 8,8 litri atunci cind se parcurg trasee interurbane si de aproximativ 12 litri in oras. Multa lume s-ar mira la aceste cifre insa nu trebuie uitata greutatea foarte mare si transmisia automata a monstrului sud coreean.

De asemena daca privim impunatorul MPV de afara prima impresie pe care ne-o creaza este aceea ca odata porniti la drum, coreeana va avea o manevrabilitate asemanatoare autobuzelor RATB Rocar.

Nimic mai eronat, Rodius este dotat cu suspensie multilink pe puntea spate iar cea fata este de tipul brat dublu. Acest fapt se traduce printr-un comportament asemanator automobilelor normale, singura problema care ar putea interveni este aceeea ca nu trebuie uitat gabaritul mare.

Varianta testata cu transmisie integrala are garda la sol chiar mai mare decat a SUV-ului Rexton, performantele masinii pe drumurile forestiere fiind asmenatoare cu a tot terenurilor veritabile. Si in acest caz nu trebuie uitat faptul ca ampatamentul de trei metri poate pune in dificultate o asemenea incursiune in salbaticie pe drumuri foarte accidentate.

COMFORT

In interior totul este exemplar conceput, cei sapte pasageri fiind rasfatati cu un comfort la cel mai inalt nivel. Scaunele de pe randul al doilea se pot intoarce cu 180 de grade spre pasagerii de pe bancheta din spate.

Astfel Rodius se transforma intr-un birou pe patru roti, pasagerii din spate putand improviza in cele mai bune conditii un business meeting.

Ca dotari interioare sunt favorizati de asemenea pasagerii, sistemul de climatizare electronic care face fata fara probleme chiar si in cele mai calduroase zile impreuna cu sistemul audio cu CD Player si magazia de CD-uri. Ssangyong Rodius este o masina care a fost conceputa din interior spre exterior, elementul cel mai important avut in vedere fiind comfortul pasagerilor.

Datorita acestei abordari oarecum ciudate designul exterior a avut de suferit usor. Rodius conform producatorului are la exterior linia unui yaht de lux, ceea ce si este la interior, insa partea posterioara nu se integreaza prea fericit liniei din fata.

PRO

Foarte spatios, scaune care se evacueaza pentru transportul marfurilor, motor Mercedes, doar cutia automata Mercedes, sasiu, caseta de reductie 4Low si 4High, pret mic de achizitie, distributie pe lant

CONTRA

Pretul de achizitie SH inca este prea mare, masina trebuie sa benefecieze de Carte Service obligatoriu, cutie manuala prost sincronizata, anvelope de serie putin performante

About ALT


One response to “Ancheta SH-Test Drive Ssangyong Rodius 2.7 CDI 165 CP

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: