IAA Hanova 2012-Bosch ajuta transportatorii cu cele mai noi tehnologii de reducere a costurilor

În ciuda turbulenţelor de pe pieţele globale, Bosch continuă să descopere oportunităţi de dezvoltare a companiei, în special pentru domeniul de activitate axat pe autovehicule comerciale.

„Odată cu mărirea distanţelor cresc şi aşteptările legate de eficienţă şi protecţia mediului înconjurător”, a declarat Bernd Bohr, preşedintele Grupului Bosch Automotive, la Salonul auto IAA de la Hanovra, desfăşurat în luna septembrie. „În calitate de furnizor de tehnologii inovatoare, sisteme complete şi servicii, Bosch ocupă o poziţie excelentă pe piaţă, care-i permite să beneficieze de această tendinţă”.

Tehnologia Bosch reduce anual cheltuielile companiilor de logistică cu 10.000 de euro per camion

Fiind cel mai mare furnizor al industriei auto, Bosch adoptă o abordare inovatoare pentru ca autovehiculele comerciale să devină şi mai eficiente.

„Chiar şi în prezent, camioanele sunt cu până la 15% mai eficiente decât autoturismele. Pentru a le spori în mod semnificativ nivelul de eficienţă avem nevoie de soluţii noi”, afirmă Bohr, explicând provocarea cu care se confruntă producătorii de autovehicule şi distribuitorii ca urmare a cererii de a reduce şi mai mult consumul de carburant şi nivelul emisiilor de CO2.

La preţul actual al carburantului şi la un kilometraj anual total de 130.000 km, scopul companiilor de logistică este scăderea anuală a cheltuielilor de exploatare cu aproximativ 10.000 de euro pentru fiecare autovehicul. În acest scop, Bosch exploatează şi mai mult potenţialul de reducere a consumului de carburant, prezentat de tehnologiile curente, dezvoltând simultan alte inovaţii.

De exemplu, în cazul sistemelor common-rail, inginerii Bosch lucrează la creşterea presiunii de injecţie la 3.000 de bar. În prezent, consumul de carburant este redus cu 5% datorită efectului combinat al injecţiei la înaltă presiune şi sistemului Denoxtronic. Nivelul de pătrundere pe piaţă al ambelor tehnologii este în creştere.

Pentru anul viitor, Bosch estimează vânzarea a 2,5 milioane de sisteme common-rail şi peste 800.000 de sisteme Denoxtronic în sectorul autovehiculelor comerciale.

Inovaţii Bosch pentru o eficienţă sporită

În prezent, aproximativ 60 de ingineri Bosch lucrează la dezvoltarea de sisteme de propulsie hibridă pentru autovehicule comerciale cu o greutate de peste 12 tone.

Compania estimează o scădere a consumului de carburant cu 6% datorită sistemelor de propulsie hibridă paralelă. La livrarea pe distanţe lungi, consumul va fi redus şi mai mult – cu până la 20%. Bosch şi-a stabilit ca obiectiv lansarea de sisteme hibride pentru autovehicule comerciale în cea de-a doua jumătate a acestui deceniu.

Sistemele sunt proiectate astfel încât companiile de logistică să poată recupera costurile suplimentare în termen de trei ani.

Creşterea gradului de interconectare a sistemelor autovehiculului este o caracteristică a companiei Bosch. Noul sistem „Eco.logic motion” se înscrie în această tendinţă. În baza datelor de navigaţie, acesta calculează o strategie eficientă de conducere pentru gestionarea motorului şi controlul transmisiei.

Prin accelerarea oportună înaintea rampelor şi evitând schimbarea treptelor de viteză atunci când nu este cazul, consumul mediu de carburant poate fi redus cu până la 3%. În viitor, Bosch va utiliza datele topografice de navigaţie pentru a pune la punct un sistem electronic de predicţie pentru gestionarea perfectă a energiei electrice utilizate de sistemele de propulsie hibridă.

De exemplu, energia electrică stocată poate fi utilizată pentru propulsie suplimentară pe porţiunile de drum în rampă, iar cantitatea de energie excedentară acumulată ulterior pe porţiunile de drum în pantă poate fi recuperată pentru a reîncărca acumulatorul.

Sistemele de propulsie cu funcţionare pe gaz natural contribuie la scăderea cheltuielilor şi a impactului asupra climei. Preţul gazelor naturale la staţia de alimentare este mai mic decât cel al motorinei. În plus, sistemele de propulsie cu funcţionare pe gaz natural au emisii de dioxid de carbon cu 15 până la 20% mai reduse decât motoarele diesel echivalente.

Bosch oferă două tehnologii alternative pentru acest carburant alternativ: sistemele de propulsie monovalente pentru motoarele cu aprindere prin scânteie funcţionează exclusiv pe gaz natural, iar sistemele de propulsie bivalente funcţionează atât cu gaz natural comprimat, cât şi cu motorină. Bosch lucrează în prezent la proiecte destinate clienţilor din Brazilia, pentru sisteme de propulsie bivalente. Există oportunităţi excelente şi în Statele Unite.

Germania: program de scutiri pentru achiziţia timpurie a camioanelor ce respectă norma de poluare Euro 6

„Protecţia mediului şi a climei sunt profitabile pentru administratorii de flote”, a declarat Bohr. De exemplu, Germania oferă scutiri de impozit pentru achiziţia timpurie a camioanelor ce respectă norma de poluare Euro 6, care va intra în vigoare în anul 2014.

La un kilometraj anual total de 130.000 de kilometri parcurşi pe autostradă, taxele de autostradă pentru un astfel de camion vor fi mai mici cu aproximativ 6.500 de euro decât pentru camioanele Euro 3. Bosch susţine producătorii de autovehicule comerciale cu soluţii tehnice ce fac posibilă funcţionarea convertizorului catalitic de oxizi de azot cu sau fără recircularea gazelor de eşapament.

Din ce în ce mai multe camioane vor avea nevoie de sisteme antiderapare şi de frânare de urgenţă

Ca şi în cazul normelor legale pentru protecţia mediului, cele referitoare la prevenirea accidentelor devin din ce în ce mai stricte. Până la sfârşitul anului 2014, programul electronic de stabilitate ESP, lansat pentru prima oară de Bosch, va deveni obligatoriu pentru autovehiculele europene noi din aproape toate clasele. Deşi sistemele antiderapare sunt deja montate pe circa 70% din autovehiculele noi de pe întreg teritoriul european, procentul furgonetelor echipate cu sistemul ESP este de numai 60%. Bohr întrevede oportunitatea unei creşteri în acest domeniu. Noua generaţie de sisteme ESP Bosch poate face faţă acestei nevoi şi în sectorul autovehiculelor comerciale uşoare, cu sisteme de frânare cu presiuni ridicate şi componente de dimensiuni mari.

La sfârşitul anului 2014, sistemele de asistenţă pentru şofer, precum frânarea automată de urgenţă urmează să devină obligatorii în Europa pentru multe camioane cu greutatea de peste 3,5 tone. În acest scop, portofoliul Bosch include un senzor radar proiectat pentru viteze de maxim 150 km/h, adecvat utilizării la turaţii medii ale motorului, în special în cazul camioanelor şi furgonetelor. Pe lângă frânarea de urgenţă, datorită noului senzor radar devin posibile mai multe funcţii, precum sistemul adaptiv ACC. Astfel, conducerea devine mai uşoară pentru şoferii de camioane şi nivelul siguranţei la drum creşte.

Un portofoliu diversificat, mereu aproape de client

Numărul mediu de 16 brevete în fiecare zi lucrătoare – multe dintre acestea în sectorul tehnologiei auto – dovedeşte în mod categoric forţa inovatoare a grupului Bosch. În plus, imperativul strategic al companiei, „Tehnică pentru o viaţă”, este echivalentul calităţii şi al apropierii de client. Acest slogan este urmat nu numai de angajaţii celor 50 de centre tehnologice din întreaga lume, ce dezvoltă soluţii de viitor în colaborare cu clienţii de pe plan local, cât şi de cele aproape 4.000 de service-uri auto Bosch Diesel existente la nivel mondial.

Pentru fiecare tehnologie nouă există un service auto local specializat care acordă asistenţă – Bosch garantează acest lucru.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: