Test de consum-2.000 de km cu noul Renault Master 2.3 dCI 125 CP facelift 2012

De fiecare data cand echipa Autolatest si Whattruck testeaza un vehicul autoutilitar principala cerinta este realizarea a cat mai multor km in sarcina. De aceasta data am decis ca este timpul sa punem la treaba si primul amplu facelift operat modelului Renault Master 2012.

Schimbari pentru gama Master

Reanult este de mai bine de 14 ani cel mai important constructor de automobile utilitare din Europa, iar modelul sau Master este cel mai perfectionat pentru transportatori. Noua generatie care si-a facut aparitia pe piata in urma cu doi ani a ajuns la maturitate prin acest minor facelift prin simplu fapt ca bolile copilariei au fost remediate.

In prezent noul Renault Master este o utilitara completa prin simplu fapt ca francezii sunt specialisti in acest segment iar noua generatie de Master este o masina care prezinta mai multe avantaje decat dezavantaje. Spunem asta pentru ca fanii Mercedes Sprinter sau Ford Transit vorbesc in continuare despre fiabilitatea modelelor concurente insa cei care au flote de Master cunosc performantele masinii frantuzesti si nu in ultimul rand de eficienta la capitolul menetenata.

Avantaleje celei mai bune retele de service din Romania

Renault este singurul contructor de autovehicule comerciale din Romania care ofera o retea specializata pentru cei care detin flote de autovehicule comerciale. Aceasta se numeste Renault ProPlus si este prezenta in peste 14 locatii din Romania, loc unde cei care detin autovehicule comerciale din gama Kangoo, Trafic sau Master primesc cele mai bune conditii pentru intretinerea lor.

In primul rand putini stiu ce inseamna un service specializat pentru cei cu masini utilitare, motiv pentru Renault Romania a dorit implementarea in tara noastra a conceptului ProPlus.

Ei bine pentru inceput trebuie sa spunem ca acele firme care detin o masina utilitara Renault si utilizeaza reteaua de serivce Pro Plus au cele mai mici preturi pentru piesele de schimb originale. Pe langa aceasta Renault ofera de asemenea si un program de functionare care se muleaza necesitatilor clientilor sai, un astfel de exemplu fiind programul prelungit pentru a nu reduce din timpul de ultilizare al masinii. Daca vrem sa facem o revizie pentru un Renault Master nu trebuie decat la vorbim cu cei de la Renaul Pro Plus si sa cadem de acord la o anume zi si la o anume ora.

Daca masina este pe teren pana la ora 18 nu este nici o problema ca aceasta sa ajunga la service la ora 19 moment cand specialistii Pro Plus se dedica in totalitate masinii in cauza. De vina pentru aceasta reteta de succes este concepul Pro Plus dedicat doar vehiculelor utilitare, adica pe rampa dedicata nu intra decat masinile utilitare.

Comportament rutier

Noul Master 2012 a primit cateva modificari de substanta pentru acest an 2012 si cel mai bine acestea se observa atunci cand masina parcurge distanta apreciabile goala. Suspensia spate a fost usor modificata si ofera acum un comportament rutier mai exact. Aceeasi senzatie este observabila si atunci cand masina este in sarcina, respectiv gradul de inclinare este usor mai mic decat pana in trecut.

Sub capota se ascunde aceelasi motor diesel din gama noua de 2.3 litri dCI care dispune de o putere maxima de 125 CP. Acest trage bine indiferent de situatia rutiera si ofera cel mai bun consum de motorina din segment. Noi am reusit sa parcurgem peste 600 de km cu jumatate de rezervor, parte din acesti km fiind realizati chiar si in sarcina.

Pentru cei care nu cunosc trebuie sa spunem ca rezervorul unui Renault Master de serie este de 80 litri, optional francezii oferind si un rezervor de 120 litri. Consumul mediu afisat de computerul de bord al masinii din acest test a fost de 7.3 litri ( traseu in sarcina), valoare identica cu ceea ce ne spune Renault in fisa tehnica.

Gadegt Van

Spunem aceasta deoarece modelul din acest test drive este utilitara cu cele mai multe dotari pe care am avut onoarea sa o conducem. Sa benefecieze de o camera full VGA pentru mersul inapoi sau un scaun pe perna de aer plus senzori de parcare sunt ingrediente care fac din acest van unul deosebit de dorit. In plus fata de acestea masina din acest test drive benefeciaza si de doua prize suplimentare aflate in compartimentul cargo si de o instalatie de aer conditionat manuala extrem de eficienta. Oglinzile sunt full electrice si permit o acomodare eficienta a soferului.

Pentru calatoriile foarte lungi Master primeste un loc doi escamotabil care se transforma intr-un birou mobil. Pentru cei care utilizeaza un computer portabil Renault ofera o masuta rotativa plus prize suplimentare pentru incarcarea acumulatorului.

Cea mai economica motorizare din segment

Sub capota impunatoare a noului Renault Master se ascunde cea mai eficienta motorizare diesel din segmentul van-urilor de pana in 3.5 tone. Acesta are o cilindree de 2.3 litri si dezvolta o putere maxima de 125 CP. Aceasta valoare poate parea mica la prima vedere insa chiar si in sarcina masina se misca elegant. Cine doreste mai multa forta poate alege versiunea de putere de 150 CP care nu costa mult mai mult insa care nu se mandreste cu un consum atat de mic de motorina.

Consumul real al noului Master 2012 este de 7.3 litri pentru fiecare 100 de km, valoare care permite masinii sa mearga fara probleme chiar si 1300 de km cu un singur rezervor. Mai mult decat atat cei de la Renault ofera clientilor un instrument exact de calcul al costurilor de exploatare pe primii 300.000 de km. In acest moment daca achizitionezi un Renault Master stii exact cat costa revizia numarul X si cunosti exact care sunt costurile fixe pentru primii ani de utilizare datorita unui plan de service care ofera toate costurile pentru mententa lui Master.

Aici sunt introduse toate reviziile si cat costa acestea pentru a utiliza masina in deplina siguranta tehnica.

Concurenta

Toti cei care conduc masini utilitare se uita cu admiratie la eternul Mercedes Sprinter insa nu toti iau in calcul pretul de achizitie care este cu pana la 25% mai mare decat al unui Master sau ca Sprinterul este o masina cu tractiune pe puntea spate iar in sezonul rece rata transportului scade datorita drumurilor incarcate cu zapada.

Pentru multi transportatori visul la capitolul tehnica se numeste 2.2 CDI insa dupa ce conduci un 2.3 dCI din aceeasi gama de putere lucrurile se cam schimba deoarece motorul lui Renault este mai rafinat si nu in ultimul rand are un consum de motorina mult mai mic in orice plaja de turatie.

Chiar si asa, un Renault nu se poate compara cu un Mercedes insa pentru cei care doresc sa faca transport de marfa conteaza foarte mult pretul de achizitie si reteaua de service iar cei de la Renault cu al lor ProPlus sunt number one in Romania. Calculul se face simplu respectiv dau mai putin pe un Renault Master insa cu mai multe echipamente si am costuri de utilizare mai mici pentri primii 300.000 de km.

Daca lasam la o parte gama Sprinter nu putem decat sa ne uitam la un Fiat Ducato care este invchit si care prin Autoitalia nu are o retea de service la nivelul anilor trecuti sau la un Ford Transit lansat in urma cu 8 ani pe piata si care nu dispune de o paleta atat de larga de caroserii si motorizari precum acest Master 2012.

Mai mult decat atat noul VW Crafter este nou insa are si un pret pe masura iar diesel-ul de doi litri TDI nu are o putere asemenea motorului dCI de 2.3 litri. Daca mai punem si faptul ca reviziile sunt mai scumpe si distributia este pe curea avem din nou Renault-ul castigator.

PRO

Masina asta arata foarte bine si are un comportament rutier exemplar, ergonomia plansei de bord este cea mai buna din segment iar nivelul echipamentelor optionale este de top, motorul diesel dCI este puternic, economic si nu in ultimul rand andurant, pret de achizitie este cel mai bun din Europa indiferent de versiunea pentru care optati.

CONTRA

Toate dotarile importante sunt optionale, motorul de 125 CP este puternic insa parca am fi vrut versiunea de 150 CP, cutia de viteze este exacta insa timoneria nu se ridica la nivelul celei de la Mercedes Sprinter.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: