Test Drive cu noul Renault Grand Passanger 2.0 dCI 115 CP-Ramada Nord Bucuresti

Echipa Autolatest si Whattruck a testat in premiera pentru piata auto din Romania cea mai scumpa versiune a modelului utilitar Renault Trafic.

Spunem scumpa nu ca un repros ci pur si simplu ca o evidentiere clara a unei versiuni speciale care merita toata atentia celor care doresc o masina cu 8 locuri pentru vacante sau chiar si pentru transportul premium pe distante scurte.

Ce este de fapt noul Renault Grand Passanger 2012

Modelul din acest test drive este unul cu totul special deorece Renault demonstreaza din nou de ce este Number 1 pe piata de profil din Uniunea Europeana, loc unde sigla de pe capota conteaza mai putin atunci cand vorbim de flote sau de utilitare. Transportatorul este un cu totul altfel de cumparator fata de cel care achizitioneaza o masina compacta deoarece el trebuie sa tina cont de alti factori de achizitie precum un raport foarte bun pret de achizitie-performante-costuri de utilizare si retea de service.

Daca luam fiecare dintre aceste ingrediente in calcul pe piata din Romania nu putem decat sa spunem ca Renault este singurul importator de utilitare care a investit cu adevarat in dezvoltarea unei relatii extrem de profesionale cu principalii sai clienti.

Aici putem sa reamintim de reteaua Renault Pro+ care este singura de pe teritoriul Romaniei care se adreseaza exclusiv celor care achizitioneaza o masina utilitara (preturi mai mici la piese de schimb si prioritate la accesul spre service).

Cu aceste avantaje in minte Renault ofera clientilor din Romania una dintre cele mai atragatoare masini de transport persoane de pe piata de profil pe nume Grand Passanger.

Aceasta este dupa cum bine de stie un derivat al modelului arhicunoscut Trafic, care are menirea de a se adresa unei clientele extrem de exigente. Pe scurt trebuie spus ca acest Grand Passanger este cu adevart singurul concurent al modelului Mercedes Vito Shuttle testat de echipa noastra in urma cu ceva vreme.

Avantajele lui Grand Passanger 2012-O zi de lucru la Ramada Nord

In primul rand trebuie mentionat faptul ca masina din acest test este un model destinat in principal industriei hoteliere care necesita un transportator de mici dimensiuni insa care sa ofere un confort de top.

Pentru a vedea exact cum se comporta noul Passanger am fost pentru jumatate de zi transportatorul hotelului Ramada Nord. Clientii sai cunosc acest automobil deoarece Renault comercialieza cu succes aceasta versiune in Europa de Vest.

Fata de un Mercedes Vito Shuttle prezenta unui Renault in parcul unui hotel de top este o prezenta normala. Spunem normala deoarece masina de fata nu este doar un simplu Trafic si ce de fapt cel mai bun Trafic din istorie.

Echipamente premium

Odata urcati la volanul noului Renault Grand Passanger simti imediat un aer premium care nu se regaseste decat la concurentul Mercedes. Pur si simplu tot ce vrei pe un Vito Shuttle se gaseste si la bordul acestul Renault.

Lista dotarile interesante este lunga insa nu putem sa nu amintim faptul ca noul Passanger 2012 vine echipat cu doua instalatii de aer conditionat automate, sistem de navigatie cu harta Romaniei, jante din aliaj pe 16 inch, scaune incalzite, senzori de lumini si ploaie, parbriz atermic sau senzori de parcare.

Pasagerii din spate sunt tratati la randul lor foarte bine prin echiparea masinii cu doua randuri de banchete confortabile care ofera un confort foarte bun chiar si cand distanta care trebuie parcursa este de peste 500 de km. Instalatia de aer conditionat automata functioneaza foarte bine in sarcina, toti cei 6 pasageri primind o cantitate eficienta de aer prin aeratoarele montate in plafon.

De asemenea sistemul de incalzire separat pentru toti pasagerii este la randul sau eficient prin montarea in podeaua masinii a unori guri de aerisire.

Despre sistemul de navigatie Tom Tom 2012

Masina de fata semenea tuturor modelelor Renault din ultima perioada primeste un sistem de navigatie realizat de specialistul Tom Tom. Acesta este cel mai ieftin sistem de pe piata prin simplu fapt ca nu dispune de un ecran touch-screen, insa acest lucru nu este de blamat deoarece montarea display-ului in partea centrala superioara a consolei centrale ar face imposibila atingerea sa de catre sofer sau pasageri.

Pentru a avea acces la navigatie trebuie sa tastam directia dorita prin intermediul unei telecomenzi destul de eficient realizate. Principalul avantaj al sistemului Tom Tom este faptul ca acesta este extrem de usor de folosit chiar si de catre cei care nu sunt familiarizati cu acesta.

Este simplu tastezi destinatia si Go. De restul de acupa sistemul. Fata de vechiul sistem Carminat noul Tom Tom are inclusa si harta Romaniei cu aproximativ toate localitatile sale. Design-ul sistemului este unul oarecum banal insa pana la urma cel de la volan doreste sa afle exact unde merge si in cat timp ajunge.

Motorizare dCI extrem de economica

Sub capota de mici dimensiuni a lui Grand Passanger se ascunde o motorizare diesel de doi litri dCI care se regaeste chiar si pe modelele Latitude sau Laguna. Acest motor nu are o putere maxima foarte mare, insa cei 115 CP sunt suficienti pentru a misca elegant masina de doua tone.

Cand se activeaza instalatiile de aer conditionat noul Passanger pierde sesizabil din putere in mediul urban insa nu este un criteriu atat de grav pentru cei care utilizeaza aceste masini.

Autolatest nu recomanda achizitionarea versiunii de putere 90 CP a masinii pentru ca masina sa este foarte mare. Motorul 2.0 dCi de 90 CP nu este comercializat din fericire in Romania.

Avantajele noului motor diesel Renault este acela ca reviziile sunt la 30.000 de km, iar distributia sa este pe lant schimbarea sa fiind inutila.

Cutia de viteze manuala cu 6 rapoarte este foarte bine sincronizata cu puterea motorului insa dupa cum am observat timoneria lui Renault prezinta o uzura dupa parcurgera a peste 50.000 de km. Acest detaliu nu este unul grav in utilizarea masinii insa unul sesizabil pentru cel din spatele volanului.

Consum de motorina

In cei peste 1.000 de km efectuati la bordul masinii am reusit sa afisam un consum mediu de 6.4 litri pentru fiecare 100 de km parcursi cu aerul conditionat activat. Pe autostrada la un mers de croaziera de 120 km/h masina consuma in medie 7.5 litri.

Autonomia toata a noului Renault Grand Passanger L2H1 a fost de 1.400 km. Rezervorul modelului de fata este de 90 litri care face ca acest transportator sa benefecieze de cea mai mare autonomie din segment.

Este surprinzator sa vedem de fapt ca modelul Trafic benefeciaza de cel mai mare rezervor de pe piata (fratele Master are 80 de litri) in timp ce intreaga industrie auto europeana militeaza pentru rezervoare cat mai mici pentru a favoriza toti comerciantii de produse petroliere.

Concurenta

Noul Renault Grand Passanger L2H1 are un pret de achizitie de 26.784 euro cu TVA inclus.

La acest capitol putem doar sa enumeram decat modelele Mercedes Vito Shuttle si Volkswagen Transporter. Mercedes-ul poate sa primeasca fata de Renault mult mai multe echipamente optionale insa pretul de achizitie este in medie cu 10.15.000 euro mai mare.

De partea cealalta VW prezinta un Transporter facelift care primeste la randul sau o motorizare TDI de doi litri mai puternica insa cu anumite costuri de intretinere mult mai mari, asemenea pretului de achizitie.

Asadar, noul Renault Grand Passanger 2012 este cea mai ieftina masina pentru transportul clientilor din industria hoteliera. Acesta primeste o serie de echipamente mult mai ieftine decat cele ale concurentei fapt care poate sa reprezinte un criteriu important la achizitie. De asemenea valoare de revanzare a unui asemenea Renault este atat de mare incat concurenta de la Mercedes sau VW sunt pe aceeasi treapta.

Nu este usor sa gasim in Germania un astfel de Renault la un pret de achizitie sub granita a 20.000 de euro.

PRO

Cea mai ieftina utilitara premium din Romania, motor diesel economic si puternic, spatiu interior mai mare decat cel al concuretei, revizii mai ieftine decat cele ale concurentei, consum mediu de 6.4 litri=1400 km autonomie, cele mai ieftine echipamente optionale premium din segment.

CONTRA

Accesul spre locurile din spate doar pe partea dreapta a masinii, lipsa versiune cu 6 scaune individuale, demontare dificila a banchetelor spate, lipsa senzori de parcare fata, motor diesel puternic si economic insa era nevoie si de o versiune mai puternica (vezi concurenta!), valoare foarte mare de revanzare.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: