Michelin prezinta noile anvelope „comunicante” prevăzute cu cipuri RFID care garantează o mobilitate mai sigură şi mai eficientă

Cea de-a 30-a ediţii a Jocurilor Olimpice care urmează să aibă loc la Londra în perioada 27 iulie – 12 august 2012, Michelin va prezenta cea mai recentă inovaţie a sa – anvelopa „comunicantă”.

Prin combinarea sistemului de monitorizare a presiunii din anvelope  (TPMS) cu cipurile de identificare prin radiofrecvenţă (RFID), Michelin permite operatorilor transportului urban londonez să sporească siguranţa anvelopelor care echipează autobuzele, optimizând în acest fel mobilitatea vehiculelor şi a pasagerilor.

Atunci când sunt folosiţi împreună cu cipurile RFID integrate în anvelopele MICHELIN  X  InCityTM , senzorii TPMS nu numai că permit colectarea mult mai rapidă a datelor privind presiunea şi temperatura din anvelope, dar asigură totodată o trasabilitate precisă care eficientizează şi garantează monitorizarea anvelopelor montate pe vehicule.

Această inovaţie deschide drumul către noi metode de gestionare a flotelor, indiferent dacă este vorba de flote de autobuze sau de camioane, graţie soluţiilor care vor deveni disponibile în viitorul apropiat.

Pentru o mobilitate mai sigură şi mai eficientă

Michelin prezintă anvelopa „comunicantă”. Prin integrarea unui cip RFID în anvelopele sale, Grupul Michelin a creat o legătură electronică între anvelopă şi un sistem de procesare a datelor.

Cipul RFID nu are nevoie de baterie deoarece este alimentat prin intermediul undelor electromagnetice emise în timpul colectării datelor. Memoria cipurilor RFID utilizate de Michelin este împărţită în patru secţiuni. Durata de viaţă a acestor cipuri este mult mai mare decât durata de viaţă a anvelopelor. În plus, nu există riscul să se şteargă, aşa cum se întâmplă cu codurile de bare, sau să se dezlipească, aşa cum se întâmplă cu etichetele. Pe de altă parte, clienţii îşi pot introduce propriile date, acestea putând fi actualizate pe toată durata de viaţă a anvelopei. Datele conţinute de cipuri sunt transmise prin intermediul unui sistem wireless care foloseşte unde radio.

Conform studiilor întreprinse, pentru verificarea presiunii şi a stării anvelopelor de autobuz sau camion sunt necesare, în medie, 15 minute. Din acest motiv, gestionarii flotelor trebuie să implementeze sisteme complexe şi costisitoare de mentenanţă care să permită verificarea anvelopelor de la sute de vehicule, în special în cazul roţilor cu montaj dublu, care complică şi mai mult procesul de verificare.

Inovaţia Michelin constă în crearea unui sistem ecologic complex care combină cipurile RFID cu TPMS1. Atunci când vehiculul este echipat cu anvelope „comunicante” MICHELIN, operatorul poate trece pe lângă vehicul şi, cu ajutorul unui cititor electronic, poate colecta date extrem de precise într-un timp foarte scurt, graţie TMPS.

În acelaşi timp, cititorul primeşte de la cipul RFID numărul de identificare al fiecărei anvelope. În acest mod, operatorii nu numai că pot efectua controale mult mai frecvente şi mai eficiente, dar pot să şi asigure trasabilitatea precisă a istoricului anvelopei, graţie cipului RFID.

Această inovaţie optimizează trasabilitatea deoarece verificarea numărului de identificare al fiecărei anvelope poate fi problematică, în special atunci când acest număr este inscripţionat în interior, pe flanc, aşa cum se întâmplă în majoritatea situaţiilor. Chiar dacă numărul este inscripţionat în exterior, pe flanc, acesta poate fi la fel de greu de citit deoarece, în timp, numărul se poate şterge.

Pentru a proiecta senzorul TPMS, Michelin a apelat la întreaga sa experienţă în ceea ce priveşte montarea şi demontarea anvelopelor, precum şi la cunoştinţele sale în domeniul întreţinerii anvelopelor, astfel încât să se asigure că dispozitivul este cât se poate de rezistent.

Capacitatea de inovaţie specifică Grupului Michelin a permis companiilor de transport să îşi optimizeze performanţele în două domenii aparent ireconciliabile: optimizarea timpului necesar pentru întreţinerea vehiculelor şi sporirea semnificativă a siguranţei.

6 miliarde de kilometri şi aproximativ 20 de seturi de patente

Deşi primele aplicaţii la scară industrială ale RFID datează de la mijlocul secolului al XX-lea, acum, pentru prima dată, această tehnologie este folosită în cadrul unui proces complex de transmitere a datelor de la anvelope.

Dezvoltarea acestei tehnologii are la bază 7 ani de cercetare Michelin, 20 de seturi de patente înregistrate şi aproximativ 50.000 anvelope care au parcurs un total de 6 miliarde km în testele efectuate în întreaga lume.

Michelin are permanent în vedere garantarea fiabilităţii acestei tehnologii, concepută pentru a transmite date corecte pe termen lung, şi fabricarea unor anvelope care să corespundă standardelor de performanţă ale Grupului.

Această inovaţie reprezintă un rezultat al efortului constant pe care Grupul Michelin îl depune pentru conceperea echipamentelor electronice pentru anvelope. Performanţele sistemelor electronice de monitorizare a presiunii anvelopelor, a permis Michelin să lanseze pe piaţă MICHELIN  X  One, o anvelopă de camion extra-lată care poate înlocui anvelopele cu montare dublă. Până în prezent, în Statele Unite s-au vândut peste un milion de astfel de anvelope

Jocurile Olimpice de la Londra, sub supraveghere atentă

După ediţiile din 1908 şi 1948, Londra găzduieşte din nou Jocurile Olimpice.  În plus, Londra va fi şi gazda celei de-a 14-a ediţii a Jocurilor Paralimpice care vor avea loc în perioada 29 august – 9 septembrie 2012.  În contextul geopolitic actual, problemele de securitate vor fi tratate cu atenţie sporită.

Din acest punct de vedere, singura politică acceptabilă este aceea a evitării oricărui fel de risc.  Pentru ca acest eveniment global să fie un real succes, este necesară o organizare ireproşabilă.

Din punct de vedere al mobilităţii, acest eveniment reprezintă o provocare majoră.  Pe durata Jocurilor Olimpice şi Paralimpice, 10 milioane de spectatori sunt aşteptaţi să vină să-i încurajeze pe cei 10.500 atleţi care vor concura în 26 sporturi diferite, care se vor desfăşura în 34 de locaţii. La aceştia se adaugă şi peste 21.000 jurnalişti şi 3.000 oficialităţi.

Aceasta înseamnă, în medie, 500.000 pasageri în plus (valoarea de vârf fiind anticipată pentru cea de-a opta zi a Jocurilor, cu un total estimat de 800.000 până la 1 milion de vizitatori) pentru reţeaua transportului public care, chiar şi în condiţii normale, se află la limita maximă de saturaţie.

Londra şi Comitetul Olimpic se confruntă cu o dublă provocare: să asigure atleţilor, spectatorilor şi localnicilor posibilitatea să se deplaseze cu uşurinţă, oferindu-le în acelaşi timp condiţii maxime de siguranţă. Autobazele vor fi supravegheate permanent şi se va permite doar accesul persoanelor autorizate, chiar şi în cazul operaţiunilor de întreţinere a autobuzelor.

În egală măsură, mobilitatea în această perioadă va presupune ca autobuzele să circule 22 sau 23 ore din 24. Din acest motiv, întregul sistem trebuie să fie cât se poate de sigur.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: