Test de consum cu noul Renault Master 2.3 dCI 2012

Divizia de vehicule utilitare a celor de la Renault este recunoscuta drept una dintre cel mai importante din Europa datorita faptului ca Renault construieste de mai bine de 4 decenii unele dintre cele mai bune utilitare din lume.

Aici fanii Mercedes sau Iveco vin sa ne contrazica insa cifrele vorbesc de la sine cand spunem ca Renault si utilitarele sale au reprezentat in medie peste 30% din piata europea de mai bine de trei decenii.

Masini precum Trafic sau Master au devenit pentru generatii de transportatori adevarate incon-uri datorita implementarii celor mai moderne solutii tehnice.

Master 2012

Noul Renault Master se regaseste pe piata de mai bine de un an si reprezinta astazi o solutie mai mult decat benefica pentru transportatori deoarece ofera cel mai mare spatiu pentru sofer si o gama de motorizari diesel extrem de economice. Spatiu de marfa este la randul sau in media segmentului constructorul oferind sute de versiuni pentru acest Master.

Noul Master are si un nou motor dCI!

Unul dintre cele mai importante criterii in achizitia unei masini utilitare este consumul de carburant, transportatorul dorind sa benefecieze atat un cost scazut de intretinere cat si un cost mic de utilizare al masinii. Pentru ca o utilitara moderna nu mai reprezinta demult doar o caroserie mare si un diesel de cilindree mare, francezii au dezvoltata aceasta noua generatie de Master cu gandul la o reducere consiederabila a consturilor toate.

Aici amintim faptul ca un Master trebuie sa mearga la service la fiecare 40.000 de km si ofera o retea Pro Plus bine dezvoltata care reprezinta un ajutor de seama pentru cei care detin flote de astfel de masini. Timpii scurtati de service si pretul scazut al pieselor de schimb fac din achizia unui vehicul utilitar Renault o adevarata afacere.

In plus fata de aceasta inginerii Renault au dezvoltat in premiera si o noua generatie de motorizari diesel dCI care vin sa inlocuiasca un vechi 2.5 dCI care si-a aratat atuurile insa si minusurile pe vechile generatii de Trafic si Master (aici trebuie sa amintim si Opel Vivaro si Opel Movano I).

In acest segment utilizatorul cauta tot timpul nu o putere maxima cat mai mare ci o anduranta reala a motorizarii. Astfel, noua generatie de propulsoare dCI are acum o cilindree de 2.3 litri si devolta fie 100 , 125 sau 150 CP.

Comportament rutier si consum de combustibil

In comparatie cu precedenta generatie noul Master tracitune 125 este o utilitara extrem de agila care ofera un compromis demn de aminiti in acest segment respectiv un motor cu o cilindree relativ mare si un consum real foarte mic de motorina.

Mercedes se bazeaza in continuare pe vechiul diesel CDI de 2.2 litri in timp ce Volkswagen echipeaza toata gama Crafter cu motorul TDI de doi litri imprumutat din segmentul auto.

Noul motor de 2.3 litri al lui Renault dispune de o putere maxima de 125 CP si mai important un moment motor de 310 Nm disponibil incepand cu o turatie extrem de mica pentru a permite un comportament elegant chiar si cand masina este in sarcina.

Avantajul unei motorizari de cilindree mai mare pentru aceste utilitare este un consum mediu in mediul urban de 9.8 litri pentru fiecare 100 de km.

Cand masina este in sarcina consumul creste pana undeva in jurul valorii de 11-12.5 litri, cifra care este in medie cu pana la 2 litri mai mica decat ceea ce ofera concurenta.

In mediu extraurban noul Master 2.3 dCI consuma in medie 6.7 litri pentru fiecare 100 de km in conditiile rularii normal pe soselele europene din Romania. Astfel cu un rezervor de 80 litri este posibila parcurgerea a 1.000 de km pana la urmatoare realimentare.

De ce Master 2012?

De fiecare data cand vorbim cu un sofer de Mercedes sau de Iveco trebuie sa spunem ca toti vor sa conduca un Mercedes insa cand privim achizitia unei utilitare sau a unei flote de utilitare decizia este tot timpul luata in urma unui calcul simplu de pret-performante-costuri unde noul Master vine sa ofere o solutie greu de refuzat pentru transportatori.

In favoarea lui Master se afla si caroserie extrem de bine gandita si care permite sute de configurari in functie de necesitatile fiecaruia.

Din punctul nostru de vedere componenta tehnica este cea mai importanta si noul motor al celor de la Renault se prezinta drept unul dintre cele mai bune din acest segment la capitolul intretinere si consum de combustibil.

Distributia pe lant a noului diesel Renault aduce o schimbare de mentalitate din partea francezilor anuland toate avantajele achizitionarii unei masini de factura germana mai scumpa in medie cu pana la 25% fata de acest Master.

PRO

Cel mai bun raport pret/performante de pe piata, volum de incarcare mare, motorizare diesel puternica si economica, variante multiple de caroserie, cea mai buna retea de service din Romania pentru utilitare

CONTRA

Toate dotarile interesante sunt pe lista de optiuni, lipsa motor dCI cu putere maxima de 150 CP

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: