WhatTruck a testat in premiera in Romania noul Mercedes Sprinter 316 LGT 2012

Mercedes a lansat in premiera anul trecut doua versiuni total atipice a celui mai apreciat model utilitar din segmentul de pana in 3.5 tone.

Acesta este evident Mercedes Sprinter iar versiunile ciudate din oferta se numesc Sprinter LGT si NGT. Cel din urma utilizeaza trei buteli de gaz comprimat (Erdgaz in Germania ) care din pacate nu este disponibil si in Romania.

Pentru tarile „mai slab dezvoltate” precum Romania Mercedes ofera o solutie ecologica care vine sa contrazica toate mentalitatile gresite ale clientilor de masini din Romania.

Masina se numeste Sprinter LGT (Liquid Gaz Technology) si reprezinta cel mai ecologic Sprinter comercializat in tara noastra.

LGT este o solutie cand diesel-ul consum prea mult!

Toate masinile Mercedes Sprinter comercializate in Romania sunt echipate in proportie de 99% cu motorul diesel de 2.2 litri din seria OM 651. Acesta dezvolta fie 95 de CP fie 163 CP asemenea masinii testate in urma cu ceva vreme de echipa Whattruck (vezi test-ul complet AICI!).

Propulsorul CDI de 2.2 litri este un partener de nadejde pentru transportatorii care au masini Sprinter insa viata demonstreaza ca un asemenea model consuma in medie in sarcina chiar si 15 litri de motorina in mediul urban si 8-10 litri in cursele din afara orasului.

Acest consum este normal pentru o masina diesel de 3.5 tone insa evolutia pretului motorinei ajunge sa prezinte aceste masini drept unele care nu mai sunt realtiv economice.

Solutia la pretul din ce in ce mai mare al motorinei

Pentru a realiza totusi o economie de combustibil inginerii Mercedes au echipat modelul Sprinter cu tehnologia LGT care aduce in prim plan utilizarea unei instalatii de GPL de fabrica pe o utilitara din segmentul de 3.5 tone.

Rezultatul dezvoltarii tehnologiei LGT a dus la montarea sub capota masinii a unui propulsor pe benzina de 1.8 litri din seria M271 E 18 care dezvolta o putere maxima de 156 CP. Momentul motor afisat de acest motor iubitor de turatii este de 240 Nm incepand cu o turatie de 3.000 rpm care se pastreaza la aceeasi valoare pana la o turatie de 4.000 rpm.

Comportament Rutier Sprinter LGT

Pentru a vedea exact cum se comporta aceasta masina in viata reala am deci sa incarcam utilitara cu peste 1.2 tone si am pornit la drum. Traseul ales a fost unul mixt unde am mers atat pe autostrada cat si pe drumuri nationale unde viteza maxima este de 90 km/h.

Asadar, echipa Whattruck a pornit la drum cu noul Spinter LGT in directia Sibiu unde imediat am sesizat ca in mediul urban masina se comporta mult mai rafinat decat am crezut initial.

Motorul turbo de 1.8 litri face din acest Spinter o utilitara eficienta dar si oarecum sportiva. Spunem aceasta pentru ca motorul supraalimentat pe benzina functioneaza admirabil in plaja de turatie de 3.000 rpm cand momentul motor este la un nivel maxim.

Daca se accelereaza masina in sarcina motorul atinge fara probleme zona rosie de 5.800 rpm cand intra limitatorul de turatie. In acel moment motorul ofera performante rutiere superioare unui diesel CDI de 2.2 litri.

Pe autostrada la o viteza contanta de 130 km/h turatia maxima a motorului in treapta a 6-ea este de 2.600 rpm fapt care anuntata o economie de combustibil reala.

Urcarea unei zone deluroase precum cea din Arges numita Dealu Negru necesita un parcurs in treapta a treia cand turatia motorului ajunge in zona de 4.000 rpm.

Cea mai buna zona unde Sprinterul nostru LGT a oferit performante de admirata a fost zona Valea Oltului unde in in medie viteza nu a crescut peste limita a 80 de km/h. In ultima trapta a cutie de viteze masina a afisat o turatie de 2.000 rpm, respectiv un consum foarte mic de benzina sau GPL.

Consum benzina sau GPL?

De fiecare data am fost intrebati de trecatori cat anume consuma noul Sprinter LGT? Multi au fost suprinsi cand am spus ca masina consuma intr-un circuit de Bucuresti la gol maxim 13 litri de gaz si 16 in sarcina. Chiar asa, masina aceasta consuma foarte putin cand motorul este alimentat cu GPL deoarece pretul unui litru de GPL este de 3.1 lei in timp ce pretul unui litru de motorina poate sa atinga si suma de 6.4 lei. Pur si simplu masina de fata consuma in sarcina in mediul urban exact 8 litri de benzina, adica 7.5 litri de motorina daca facem un mic calcul.

16 litri de GPL inseamna in realitate aproximativ 8 litri de benzina iar daca mai punem in calcul ca un litru de motorina este mai scump decat unul de benzina ajugem raportat la un pret de 7.5 litri de motorina in mediul urban. Aceasta performanta o atinge un Spinter diesel doar cand merge gol in afara orasului.

Cum functioneaza noul Spinter 160 LGT 2012?

Asadar, din punct de vedere tehnic noul Spinter LGT nu se diferentiaza foarte mult de ceea ce ofera montatorii de instalatii de GPL din Romania. Motorul pe benzina primeste o instalatie de gaz semnata de BRC si de un rezervor suplimentar de GPL care are 75 de litri si care este montat in partea inferioara a consolei spate. Aceasata solutie nu implica reducere spatiului de marfa al masinii.

La interior soferul are un buton in partea din dreapta a volanului pe care scrie LGT care odata apasat masina merge exclusiv pe GPL. Butonul are integrate 5 indicatoare LED care ofera informatii soferului despre modul de functionare al motorului (fie benzina fie LPG) si evident cantitatea de GPL care mai este disponibila in rezevor.

Dupa parcurgerea a mai bine de 600 km cu noul Sprinter LGT putem spune ca pe gaz masina are o autonomie de maxim 400 km iar pe benzina aceasta poate parcurge inca 800 de km. In total Mercedes anunta o autonomie mixta de 1200 km cu un rezervor plin de benzina (100 de litri) si unul de GPL (75 litri).

Recomandarea Whattruck

Tinand cont de faptul ca masina este echipata cu o motorinzare pe benzina recomandan abordarea unui stil de condus calm care sa implice turatii cat mai mici ale motorului. De aceasta data mersul cu o turatie de maxim 2.000 rpm in mediul urban aduce o economie sesizabila de combustibil.

Tot la capitolul sfarturi aducem in prin plan utilizarea masinii intr-un stil cat mai economic respectiv in mediul extra urban (maxim 90 de km/h) masina sa functioneze pe benzina iar cand se intra in orase motorul sa functioneze pe GPL. Cine doreste o economie de top poate alege versiunea tot timpul pe gaz, solutie care nu aduce probleme motorizarii pe intraga perioada de viata.

Concluzii

Noul Sprinter LGT demonsteaza din nou ca solutia un motor pe benzina si GPL este mai economica decat cea echiparii masinii cu un motor diesel. Tot la capitolul avantaje mentionam faptul ca instalatia de gaz BRC este montata de Mercedes inca din fabrica si nu implica o mententata regulata asemenea celor after market. Tot datorita utilizarii unei motorizari pe benzina costurile fiecarei revizie este mult mai mica decat cel al unei revizii pentru motorul diesel CDI.

PRO

Cel mai economic Sprinter al momentului, motor pe benzina turbo puternic si rafinat, consum foarte mic raportat la pretul unui litru de GPL, optional de pot monta rezervoare suplimentare de GPL pentru a creste autonomia, revizii mai ieftine decat la motoarele diesel, anduranta motor benzina.

CONTRA

Pret un pic mai mare decat cel al unui Spinter CDI de 150 CP, toate dotarile interesante si necesare sunt optionale, doar cu tractiune pe puntea spate, optional doar transmisie automata cu 5 rapoarte (gama CDI a primit cutia automata 7G-Tronic de la modelele premium).

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: