Michelin isi pastreaza suprematia in comercializare de anvelope pentru camioane!

Anvelopele de camioane Michelin pe parcursul anului 2011.

Anvelope echipare originală

În Europa, cererea a crescut cu 35% comparativ cu 2010 când a fost relativ scăzută, în special în prima jumătate a anului. Creşterea a fost susţinută de producţia de camioane pentru export, dar s-a diminuat în timpul verii, fiind influenţată de situaţia economică dificilă.

Piaţa nord americană a înregistrat o creştere robustă de 56%, în special datorită vânzărilor şi achiziţiilor de anvelope de camion (pentru înlocuirea unităţilor vechi de 9 ani).

– Cererea a scăzut cu 3% în Asia (cu excepţia Indiei), în primul rând datorită declinului de 5% înregistrat în China ca urmare a măsurilor luate pentru limitarea creditărilor şi a încetinirii ritmului construcţiilor.

– Pieţele şi-au continuat tendinţa ascendentă în America de Sud, în primul rând în Brazilia, unde creşterea a atins un nivel de 21% la achiziţia de anvelope noi pentru camioane, înainte de introducerea noilor standarde tehnice la începutul anului 2012.

Anvelope de Înlocuire

-În Europa, piaţa a închis anul cu o creştere de 6%. Deşi în prima jumătate a anului s-a înregistrat o creştere de 18% a cererii de anvelope din partea dealerilor pentru refacerea stocurilor înainte de creşterea preţurilor, în cea de-a doua jumătate a anului cererea s-a diminuat datorită pieţei de transport slăbite, a reducerii de către dealeri a stocurilor în exces şi a crizei euro care a avut un impact negativ asupra contextului economic. În Rusia, cererea s-a menţinut la un nivel ridicat, înregistrând chiar o creştere de 35% în decursul anului, în contextul unei economii dinamice.

-În America de Nord, piaţa anvelopelor radiale a crescut cu 6%, în timp ce piaţa anvelopelor pentru utilaje agabaritice a revenit la nivelul anului 2007.

-În Asia (cu excepţia Indiei), piaţa a înregistrat o creştere totală de 4%, dar această creştere diferă de la o ţară la alta. În China, cererea a atins un nivel de doar 3%, fiind afectată de încetinirea ritmului construcţiilor şi de măsurile guvernamentale luate pentru înăsprirea condiţiilor de acordare a creditelor. În ţările ASEAN s-a menţinut un nivel de creştere de 11%, în ciuda inundaţiilor înregistrate în Thailanda. Cererea pe piaţa japoneză a crescut până la 6%, în special datorită achiziţiilor făcute pentru a înlocui stocurile pierdute ca urmare a dezastrului natural.

-În America de Sud, cererea a atins un nivel de 7%, deşi în cea de-a doua jumătate a
anului s-a înregistrat o scădere, iar importurile de anvelope au crescut odată cu întărirea
monedei locale. Deşi a înregistrat o creştere totală de 5%, cererea de pe piaţa braziliană
a scăzut în cea de-a doua jumătate a anului datorită măsurilor luate pentru combaterea
inflaţiei şi reducerea importurilor, precum şi datorită înrăutăţirii situaţiei economice
globale.

Anvelope speciale

Anvelope pentru utilaje agabaritice:

Segmentul anvelopelor pentru utilaje miniere şi-a continuat creşterea susţinută şi în 2011, în special datorită cererii de minereu, petrol şi gaze din economiile emergente. Tendinţa pieţei a rămas în general neschimbată, în special pentru anvelopele de dimensiuni mari, dar segmentul anvelopelor pentru echiparea originală a înregistrat o revigorare, apropiindu-se de nivelurile sale cele mai înalte.

Cererea globală de anvelope folosite în proiecte de infrastructură şi cariere şi-a continuat tendinţa ascendentă în America de Nord şi Europa.

-Anvelope agricole: Cererea globală de anvelope pentru echiparea originală a continuat să îşi revină, în particular în Europa şi America de Nord, în special în segmentul anvelopelor pentru utilaje agricole de mare putere. Piaţa de înlocuire a crescut accentuat în America de Nord şi a continuat să se extindă în Europa.
Detalii crestere Michelin 2011:

-Un volum al vânzărilor de până la 6,7% datorită valorilor crescute înregistrate în prima jumătate a anului.

-Venituri din exploatare de 1.945 milioane euro, sau vânzări nete de 9,4%, şi o creştere de 39% a venitului net.

-Marje crescute în activităţile specifice.

-Costuri crescute cu materiile prime, compensate eficient.

-Flux liber de numerar echilibrat, datorită implementării mai rapide a planului de cheltuieli de capital şi în ciuda impactului costurilor crescute cu materiile prime asupra capitalului de lucru.

-Un bilanţ solid.

Dividende propuse de 2,10 euro/acţiune, supuse spre aprobare în cadrul Adunării Generale Anuale a Asociaţilor din data de 11 mai 2012.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: