Test Comparativ Mercedes Sprinter 4×4 vs Volkswagen Crafter 4Motion 2012

VW a anunțat că începând cu această lună a început producția modelului Crafter cu transmisie integrală. Apariția versiunii 4Motion pentru modelul Crafter se datorează faptului că aproximativ 11% din clienții modelului mai mic VW Transporter achiziționează versiunea echipată cu tracțiune integrală.

Noua utilitară este realizată de VW împreună cu specialistul Achleitner și poată numele de Crafter 4Motion asemenea modelelor Transporter și Caddy.

Pentru a avea o prezență și mai importantata în segmentul de utilitare specializate oficialii Volkswagen au decis că și modelul lor din clasa de 3.5 tone trebuie să primească o transmisie integral`. Noul model urmeaz` să-și facă prezența pe piață din România începând cu prima jumătate a anului viitor, iar principalul concurent este modelul Mercedes Sprinter 4×4.

În comparație cu frățiorii săi cu trac]iune doar pe o punte noul Crafter 4Motion are o gardă la sol mult mai mare și trei diferen]iale blocabile manual.

Care sunt diferentele

Mercedes este considerat un pionier al segmentului de utilitare 4×4 prin utilizarea unei asemenea transmisii în premieră pentru prima generație de modele Sprinter. Acesta a fost realizată de câtre inginerii Mercedes prentru o clientelă care avea nevoie de o mașină capabilă de performanțe notabile în sarcină chiar și atunci când soseau era acoperită cu zapda sau când utilitara circulă pe drumuri neasfaltate.

Primul Sprinter 4×4 a fost de asemenea un vehicul utiliare echipat cu un tren de rulare înălțat pentru a permite șoferului accesul facil chiar și în zone unde multe modele SUV nu aveau o gardă la sol sufiecient de mare.

Pentru actuala generație de Sprinter Mercedes oferă o transmisie integrală dotata cu două diferențiale blocabile, unul pentru puntea spate și celălalt central. Această soluție tehnică este binevenită atunci când mașină circulă în circuit off-road în sarcină.

De partea cealaltă Volkswagen a apelat la specialistul austriac Achleitner, manufacturier care se mândrește cu modificarea chiar și a mașinii celor de la Mercedes. Noul Crafter 4Motion dispune de o transmisie integrală Achleitner mai avansată tehnologic decât cea a modelului Sprinter datorită faptului că VW oferă clienților trei diferențiale blocabile și o casetă de reducție.

Această transmisie este la fel de performantă asemenea celei care echipează venerabilul Mercedes Clasă G. Cele trei diferențiale blocabile și vitezele 4LOW permit mașinii accesul chiar și pe cele mai proaste suprafețe de rulare. Față de un model de mare serie acest Crafter 4Motion primește o noua punte spate cu un diferențial realizat special de către compania austriac`.

Ambele mașini sunt echipate cu trenuri de rulare realizate special pentru incursiunea fara probleme în mediu off-road. Aici putem să enumerăm faptul că aceste utilitare au o gardă la sol mai mare și o suspensie ranforsată pentru a permite mașinii să circule în siguranță chiar și atunci când suprafața de rulare este accidentată.

O noutate pentru aceste van-uri este capacitatea lor de a tece fara probleme chiar si printr-un vad cu apa la un nivel maxim de 500 mm.

Motorizari diesel diferite insa extreme de puternice

VW oferă pentru noul Crafter 4Motion motorizarea diesel de doi litri care datorită unei echipări cu două turbine oferă o putere maxiama de 163 CP. Acest motor corespunde normelor de poluare Euro 5 și oferă conform celor de la Volkwagen cel mai mic consum mediu din segmentul utilitarelor de 3.5 tone.

Momentul motor de 400 Nm permite noului Crafter 4Motion performanțe off road foarte bune chiar și când mașină este în sarcină. Transmisia mașinii echipate cu noul sistem 4Motion este una de tipul manuală cu 6 rapoarte.

Versiunea de motorizare entry-level a celor de la Mercede este un diesel cu 4 cilindri de 2.2 litri CDI, motor care ofera performante bune si un consum foarte mic.

|n final Mercedes Spinter primește o notă mai bună la capitolul motorizare datorită echipării sale cu un propulsor V6 CDI OM 642 DE30LA de trei litri care oferă o putere maximă de 190 CP si un moment motor de peste 440 de Nm. Mai mult decât atât, trebuie spus că acest Sprinter 519 CDI 4×4 poate să primească și o transmisie automată clasică cu 5 rapoarte.

Care sunt costurile de achizitie si intretinere

Noua mașină a celor de la Volkswagen are un preț de achiziție care este în medie cu 19.950 euro mai mare decât cel al versiunii cu tracțiune doar pe o punte. Mercedes-ul Sprinter 519 CDI 4×4 are un preț de achiziție care depășește lejer pragul a 60.000 euro, detaliu care face din acest Sprinter 4×4 o utilitară mai scumpă cu până la 15-20.000 euro decât un model cu o tracțiune simplă pe puntea spate.

Ambele modele fac parte dintr-o categorie de utilitare specializate unde pre]ul de achizitie poate parea foarte mare insa si performantele sunt pe masura.

Cine a auzit de specialistul austriac Franz Achleitner

Compania austriacă Achleitner și-a început activitatea în anul 1932 drept un mic întreprinzător care a început să modifice mașini de poliție și pompieri pentru zonele greu accesibile din Alpi.

În prezent compania a rămas una de familie și are o forță de muncă de maxim 200 de muncitori. Aceștia realizează toate conversiile în uzina din Radfeld (Tyrol).  Datorită  forței de muncă realtiv mică toate produsele Achleinter primesc o atenție deosebită însă și de timpii de livrare care sunt peste media clasei.

Sfatul Whattruck: In final ce cumparam?

Atât Mercedes cât și Volkswagne oferă două vehicule extrem de versatile datorită transmisiilor integrale. Față de modelele echipate doar cu tracțiune pe puntea spate acestea sunt sesizabil mai scumpe la achiziție însă oferă performanțe de top atunci când drumurile sunt acoperite de zăpada.

De asemenea aceste două modele au și o valoare de revânzare mult mai mare pe piață second hand, clienții de Sprinter 4×4 sau cei de Crafter 4Motion cerând în medie cu până la 5-10.000 de euro mai mult în comparație cu modelele 2WD.

Sfatul nostru al celor de la Whattruck este să achiziționați aceste versiuni speciale doar dacă acestea sunt necesare, prețul mult mai mare de achiziție fiiind un criteriu deosebit de important atunci când dorim să cumpărăm o utilitară nouă.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: