Date financiare complete despre operatiunile Lufthansa Group 2011

Lufthansa reactionează la criza economică prin reducerea cresterii traficului de pasageri estimate de la 9% la 3% pentru 2012

Deutsche Lufthansa AG a generat un profit operational stabil de 578 milioane euro în primele nouă luni ale anului curent, reprezentând o scădere de 5,6%, o valoare cu putin sub cea înregistrată anul trecut. Veniturile s-au ridicat la nivelul de 22,1 miliarde euro, iar profitul net a fost de 288 milioane euro. Christoph Franz, Presedinte al Comitelului Executiv si CEO al Deutsche Lufthansa AG, a subliniat în cadrul prezentării rezultatelor financiare ale companiei din data de 27 octombrie în Frankfurt, faptul că aceste rezultate sunt cu atât mai mult de apreciat cu cât au fost atinse în conditiile unui context economic dificil pentru industrie.

„Multi dintre competitorii nostri îsi propun ca obiectiv principal să nu raporteze pierderi la sfârsitul anului. Noi, pe de altă parte, ne asteptăm la un profit format din 3 cifre în milioane de euro.” Referindu-se la directia strategică de viitor a grupului, acesta a adăugat: „vrem să rămânem numărul unu în Europa pe termen lung, asadar ne consolidăm punctele forte si, în acelasi timp, ne evaluăm optiunile, inclusiv pe cele mai putin preferate. Ne dorim o crestere profitabilă si asigurarea viitorului companiei printr-o structură financiară ce ne permite să investim în segmentele noastre de afaceri, în flota noastră, în produsele pentru clientii si în angajatii nostri.”

Pentru anul următor, compania se aşteaptă iniţial la o crestere mai lentă a traficului de pasageri si a transportului de marfă. Acesta a fost mesajul lansat de Stephan Gemkow, membru al Comitetului Executiv si Chief Financial Officer al Deutsche Lufthansa AG. Acesta a mai declarat că reducerea nivelului de crestere economică se reflectă si în numărul de rezervări. Încă din septembrie Lufthansa a adoptat un nou plan pentru zborurile din iarnă ce presupune un nivel de crestere mai redus, de 4%. În prezent, grupul îsi ajustează capacitatea de crestere pe segmentul business pentru întreg anul 2012 de la 9%, planificată initial, la 3%. Cresterea va fi realizată în principal datorită modelelor de avioane de dimensiuni mai mari ce au fost introduse în cadrul strategiei de modernizare permanentă a flotei, dar si datorită noii generatii de scaune introdusă pe rutele europene deservite de Lufthansa. „Ambele ne ajută să reducem chiar si mai mult din costuri si să crestem competivitatea companiei noastre,” a declarat dl. Gemkow.

Grupul intentionează să continue gestionarea resurselor într-un mod flexibil si pe segmentul cargo. Conform declaraţiei d-lui Gemkow evolutia acestui segment a fost dificil de estimat, competitia dură făcând piata dificilă chiar si înainte de interzicerea zborurilor de noapte. Această măsură este încă o provocare ce trebuie depăsită, după cum subliniază si Christoph Franz: „A scoate Frankfurt, unul din cele mai mari aeroporturi de cargo din lume, din circuitul global de bunuri, noapte de noapte, înseamnă o lovitură pentru Germania, ca zonă de export si de afaceri. Dacă poate sau nu Germania să rămână în pozitia de lider – si în ce mod – în condiţiile actuale, este discutabil la acest moment.”

Rezultatele financiare stabile înregistrate în primele 3 trimestre ale anului 2011 se datorează în mare parte performanţei pozitive din prima jumătate a anului, când grupul si-a păstrat pozitia în ciuda efectelor catastrofei din Japonia si a instabilitaţii resimtite în Orientul Mijlociu si Africa de Nord. În continuare, compania se asteaptă ca pe întreg anul să se înregistreze un profit operational format din 3 cifre în milioane de euro. „Vorbim în continuare despre un profit operational solid,” a subliniat dl. Gemkow. Acesta a mai explicat de ce fluctuatiile înregistrate în rezervările de zboruri, pretul ridicat al combustibilului si impunerea relativ subită a interzicerii zborurilor de noapte în Frankfurt au făcut o eventuală prognoză dificilă.

Cel mai mare segment al companiei, de transport pasageri, şi-a adus contribuţia în cadrul grupului cu un profit de 169 milioane euro rezultate în primele nouă luni, o sumă cu 49 milioane euro mai mică decât cea înregistrată în anul precedent. Din această sumă, 161 milioane de euro sunt atribuite Lufthansa Passenger Airline. Costurile mai ridicate pentru combustibil si numărul sporit de taxe si impozite au rezultat într-o cifră cu putin peste cea de anul trecut, în ciuda unei cresteri considerabile a capacitătii. SWISS a crescut rezultatele din operatiuni, înregistrând 244 milioane euro în primele nouă luni ale anului.

Austrian Airlines si-a redus pierderile ajungând la minus 34 milioane euro. Datorită prezentei puternice a bmi în Orientul Mijlociu si Africa de Nord, compania a avut în mod deosebit de suferit în urma instabilităţii politice din regiune.

Mai mult decât atât, economia slăbită a pietei britanice a făcut ca rezultatele financiare ale bmi să scadă si mai mult, compania raportând astfel o pierdere de 154 milioane euro în primele nouă luni ale anului. Rezultatele operationale ale Germanwings au fost influentate în mod negativ de pretul ridicat al carburantului şi taxelor. Astfel, după primele nouă luni, compania a înregistrat o pierdere de 23 milioane euro.

Pe segmentul Logistică, Lufthansa Gargo a câstigat un profit operational de 173 milioane euro, desi rata rapidă de crestere înregistrată în ultimele luni nu a putut fi menţinută. Lufthansa Technik a anuntat un profit operational de 198 milioane euro. Ca şi în prima jumătate a anului, usoara scădere este generată în cea mai mare parte de previziunile contractelor de achizitii de motoare. Segmentul de servicii IT a adus un profit operational de 12 milioane euro, la acelasi nivel ca cel raportat anul trecut, datorită unui program sistematic de restructurare în cadrul Lufthansa Systems. Segmentul de catering si LSG SkyChefs si-au îmbunătătit considerabil rezultatele atingând valoarea de 56 milioane euro.

Cifrele primelor nouă luni ale anului 2011

Veniturile Lufthansa Group în primele nouă luni ale lui 2011 s-au ridicat la valoarea de 22,1 miliarde euro, cu 9,6% mai mult decât în aceeasi perioadă a anului precedent. Veniturile rezultate din traficul aerian au crescut cu 11,9%, atingând nivelul de 18,4 miliarde euro. Per total, veniturile operationale ale companiei au crescut la 23,9 miliarde euro în perioada raportată – o valoare procentuală mai mare cu 7,1%.

Cheltuielile de operare au crescut cu 8,4% în primele nouă luni, la valoarea de 23,3 miliarde euro. Un factor determinant al acestei creşteri îl constituie creşterea costului combustibilului cu 913 milioane de euro, valoarea totală ridicându-se la 4,8 miliarde euro. Această situatie a fost impusă de cresterea preţ-volum ajungând la valoarea de 23,7%. Valoarea respectivă include deja un rezultat pozitiv de acoperire a riscului de 616 milioane euro. Taxele si impozitele au fost cu 15,7% peste cele de anul trecut, datorate creşterilor înregistrate.

Lufthansa Group a generat un profit operational de 578 milioane euro, mai mic cu 34 milioane euro decât cel înregistrat în anul precedent. Profitul net a atins 288 milioane euro pentru această perioadă. Pentru aceeasi perioadă a anului trecut, valoarea corespunzătoare a fost de 524 milioane euro. Acesta include şi efectul negativ de estimare, provenit din modificările valorilor juste a tranzactiilor de hedging (de acoperire împotriva riscurilor), în conformitate cu standardul IAS 39. Venitul per acţiune a fost de 0,63 euro.

Pe parcursul celor trei trimestre Lufthansa a investit 2 miliarde euro. Din această sumă, 1,7 miliarde euro au fost investite în extinderea si modernizarea flotei. Lichiditătile operationale au cumulat 2,2 miliarde euro, iar fluxul de numerar disponibil (obtinut în urma scăderii investitiilor nete din cuantumul lichiditătilor operationale) a fost de 940 milioane euro. La finalul celor nouă luni ale anului 2011, datoria netă a grupului se situa la 1,6 miliarde euro, aceeasi valoare înregistrată si la finele anului 2010. Raportul de capitaluri proprii a fost similar cu nivelul de 28,4% înregistrat la sfârsitul anului trecut, si anume de 28% la data raportării.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: