Anvelopele all-season nu sunt bune de la 1 noiembrie 2011! Avantaje si dezavantaje

Dragi cititori se apropie amenintator data de 1 noiembrie 2011 moment cand trebuie sa avem pe masina persoanala sau utilitara din dotare anvelope speciale.

Conform ultimelor date echipa Whattruck nu recomanda achiztionarea de anvelope de iarna de tipul all season!

Anvelopele all-season pe autoturism nu sunt suficiente pentru a scăpa de amendă, odată cu intrarea în vigoare a ordonanţei de Guvern care obligă şoferii să se echipeze de iarnă, fiind necesar ca pe cartea de identitate să scrie Mud plus Snow (noroi plus zăpadă – n.r.) la care se adaugă câteva semne distincte, a declarat joi, pentru Agerpres, Florian Coman, directorul Autorităţii Rutiere Române (ARR).

Expresia all-season este generală. Sunt considerate de iarnă anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) trebuie să aibă şi anumite semne, respectiv, un fulg de nea şi o creastă alpină.

Repet însă, vor fi date amenzi celor care îngreunează circulaţia din cauza faptului că nu sunt echipaţi de iarnă’, a spus reprezentantul ARR.

Oficialul a precizat că soferii care îşi vor schimba anvelopele la iarnă vor primi şi un certificat de conformitate de la service-urile auto prin care se atestă că anvelopele montate sunt de iarnă.

În cazul în care anvelopele montate nu respectă legea iar conducătorul auto este amendat atunci amenda poate fi achitată de service deoarece nu a montat anvelopele legale’, a explicat directorul general ARR.

Potrivit Ordonanţei, cauciucurile de iarnă devin obligatorii între 1 noiembrie şi 1 martie.

Conducătorii autovehiculelor care circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei fără anvelope de iarnă sunt sancţionaţi cu reţinerea talonului şi amendă de până la 4.000 de lei.

În cazul vehiculelor de transport marfă sau persoane, neechiparea cu anvelope de iarnă şi lanţuri este pasibilă de amendă între 2.500 şi 4.000 de lei, precum şi reţinerea talonului.

În caz de accident, la sancţionarea cu amendă se adaugă o sumă dedicată reparării drumurilor si despăgubirilor pentru pagubele produse.

Directorul general al ARR, Florian Coman, a explicat că detinerea certificatului de conformitate al anvelopei all-season sau de iarnă este reglementată printr-o directivă CE iar comerciantii de astfel de produse stiu, sau ar trebui să stie, că trebuie să elibereze un astfel de document.

De asemenea, oficialul a recunoscut că, în anumite cazuri, un astfel de certificat nu poate fi obtinut.

De exemplu, atunci când cumperi un cauciuc second-hand. În acest caz, este suficient ca anvelopa respectivă să aibă însemnele necesare si să corespundă din punct de vedere tehnic (profil, adâncime a profilului căii de rulare). Rămâne de văzut, în acest caz, cât de pregătit în acest domeniu va fi agentul de politie rutieră sau reprezentatul ARR sau RAR care face verificarea si cât de minutios va fi controlul anvelopelor, mai ales dacă soselele vor fi pline de zăpadă.

PRO si CONTRA All-season vs anvelope iarna:

Aderenta pe asfalt la temperaturi negative

All-seasons 1 punct
De iarna 1 punct

Aderenta pe zapada si gheata

All-seasons 0 puncte
De iarna 1 punct

Franare pe asfalt la temperaturi negative

All-seasons 1 punct
De iarna 1 punct

Franare pe zapada si gheata

All-seasons 0 puncte
De iarna 1 punct

Manevrabilitate pe asfalt la temperaturi negative

All-seasons 1 punct
De iarna 1 punct

Manevrabilitate pe zapada si gheata

All-seasons 0 puncte
De iarna 1 punct

Sursa: AICI!

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: