Test Drive cu noul Fiat Scudo 2.0 Multijet 120 CP

Test drive cu cel mai mare transportator de persoane de pe piata.

A venit vara si dupa cum bine cunoastem fiecare familie tinde sa se refugieze pe litoral cat mai multe zile cu putinta pentru a prinde cat mai multe zile insorite.

Problema fiecarui cap de famile vine in momentul plecarii cand doamnele incearca sa mute intreaga casa in micul portbagaj al masinii familiei. De aici si pana la cate un mic scandal nu este drum lung, iar singura care va avea de suferit este bineinteles masina.

Aceasta se transforma dintr-un frumos sedan elegant intr-un vehicul utilitar care are suspensia spate suprasolicitata. Pentru a nu ajunge in aceasta situatie din ce in ce mai multe familii opteaza pentru un break sau chiar un pick-up, insa chiar si asa spatiul nu este suficient pentru doamne.

Tinand cont de aceasta situatie din ce in ce mai stringenta, in special cand ne intoarecem din concediu in service, Fiat ofera publicului roman un automobil gigantic care sa gazduiasca 9 persoane si bagajele lor.

Fiat Scudo o utilitara multifunctionala

Modelul Scudo a ajuns la cea de-a doua generatie si se prezinta intr-o forma si mai grandioasa pentru a impaca toate gusturile de carausi europeni. Primul Scudo s-a bazat in principal pe baza platformei Eurovan-ului Fiat Ulysse, fapt care a permis un spatiu la interior fara egal in segmentul sau.

Caracteristicile foarte bune de cruiser al soseleor au facut in schimb ca versiunea cu adevarat utilitara a lui Sucudo sa fie intrecuta chiar si de catre mai micul Doblo Maxi.

Pentru a corecta aceasta concurenta neloiala a doua modele ale aceeleasi marci, Fiat si grupul PSA ( Peugeot-Citroen) au decis ca noul Scudo sa aiba diemensiuni ale caroseriei si mai mari insa nu atat de mari pentru a concura modelul de top Ducato.

Fiat si vehiculele utilitare in Romania

Fiat si in special Autoitalia este numarul unu in Romania la capitolul vehicule utilitare. Aceasta pozitie a fost pusa la incercare doar de catre francezii de la Renault insa fara succes, italienii dominand autoritar pe aceste meleaguri. Chiar daca poate parea ciudat pozitia secunda a lui Renault in Romania este o mare problema deoarece acestia sunt pe primul loc in toate tarile din Europa fara drept de apel.

Scudo 120 Multijet

In urma cu un an am avut ocazia sa testam in premiera in Romania primul Scudo, cel echipat cu motorul de intrare in gama de 90 CP. Dupa mai bine de 400 km parcursi cu o greutate de trei tone, am realizat cu desavarsire ca motorizare de 1.6 litri nu este recomandabila nici macar pentru ciclul urban. Modelul din acest test a fost echipat cu motorul de top care afiseaza o cilindree de doi litri si dezvolta o putere maxima de 120 CP.

Fata de motorul mai mic, acest propulsor HDI ( PSA) se misca elegant indiferent de gama de turatie sau viteza, iar transmisia manuala cu 6 rapoarte este foarte bine sincronizata.

Consum Motorina

Consumul maxim de motorina nu a depasit granita celor 10 litri indicati de fabricant in conditiile rularii in traficul bucurestean cu aerul conditionat pornit Concurenta Noul Scudo pentru pasageri are de infruntat o gama destul de variata de concurenti printre care putem sa enumeram masini precum Volkswagen-ul Transporter si fratii Opel Vivaro- Renault Trafic.

Avantajul italianului este fara doar si poate motorul diesel Multijet ( HDI) si transmisia manuala cu 6 rapoarte, ambele preluate fara modificari de la masini de serie precum Peugeot 407 sau Volvo S40. Ce din urma mare avantaj al masinii este bineinteles pretul de achizitie extrem de avantajos.

PRO

Cel mai mare avantaj al masinii in fata concurentei este propulsorul diesel de utlima generatie si transmisa realmente provenita de la o berlina cu pretentii. Pentru cei care nu sunt deja convinsi trebuie sa spunem ca optional masina poate sa fie echipata cu ESP, instalatie de aer conditionat automata cu doua zone si sistem de navigatie cu display color intergat in plansa de bord.

CONTRA

Daca ne gandim mai bine putem sa gasim masinii si cateva chestiuni negative precum accesul dificil pentru locurile de pe randul al treilea sau lipsa instalatiei de climatizare pentru locurile din spate, insa aceste observatii tin in mare parte de detalii.

 

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: