Test Drive cu noul Fiat Fiorino 1.3 Multijet 75 CP

Este mica, nu foarte dragalasa si de ce nu extrem de ieftina.

Se poate ca de aceasta data Fiat sa fi dezvoltat o masina care sa se departajeze complet de tot ceea ce inseamna Italia la capitolul design al masinilor? Nu, in nici un caz!

Fiat nu a ajuns sa creeze masini urate care sa nu atraga, fapt dovedit clar chiar si de catre cel mai blamat monovolum european, Multipla. In ciuda designului extravagant cu trei locuri in fata si trei randuri de blcuri optice, Multipla si-a castigat clientii fara prea mare efort.

Insa de atunci si pana in prezent a tecut ceva timp, si industria auto a inceput sa devina din ce in ce mai plafonata la capitolul design exterior. Pur si simplu, daca vrei ca viitoare masina sa aibe oarecare succes trebuie neaparat sa te uiti in ograda celor de la VW si Opel pentru a intelege simplitatea si eficienta designului teuton.

Fiat Fiorino-Utilitara citadina!

Aceasta mentalitate se poate aplica cu succes tuturor fabricantilor de automobile din Europa, Asia si SUA in afara de latinii din peninsula Italica. Este complicat pe aceste taram ca imagine unui VW Golf sau a unui VW Caddy sa fie mai buna decat a unui Fiat Doblo sau Lancia Delta. Spiritul libertin si demn de apreciat al italienilor este foarte greu de combatut in special pe taramul zeului automobil.

Fiorino vs Concurenta

Masina din acest test poarta numele de Fiorino si vine drept cea mai versatila utilitara a momentului.

Chiar daca poate parea putin surprinzator in segmentulul utilitarealor exista o departajare de clase foarte bine pusa la punct.

Astfel daca in anii 80 Iveco punea bazele modelelor utilitare de pana in 3.5 tone cu un best seller Iveco Turbo Daily, in prezent atat Fiat, Peugeot, Citroen, VW, Ford si Mercedes ofera utilitare de aceasta categorie. Sub acestea se gasesc cele mai apreciate citadine, respectiv Fiat Doblo, Peugeot Partner, Renault Kangoo si VW Caddy.

Toate bune si frumoase, insa daca vrem un auovehicul si mai mic capabil de a se strecura fara limitari in traficul aglomerat al unui oras precum Bucurestiul, ofertele sunt pur si simplu nule. In Europa de Vest Fiat mai ofera pentru cei care cauta aproximativ asa ceva un Punto Classic fara suprafete vitrate in spate. Pentru a nu sta pe gand alianta italo-franceza PSA-Fiat au pus la cale un plan de atac al acestui segment unic. Rezultatul este unul surpinzator din toate punctele de vedere.

Masina de fata este foarte mica, foarte usor de parcat, foarte usor de condus, foarte economica si nu in ultimul rand foarte ieftina. Numele sau Fiorino provine din trecutul glorios al italienilor cand au decis ca renumitul model de clasa mica Uno sa beneficieze si de o versiune utilitara. Aceasta a aparut in anii 80 si fara prea mari menajament putem sa spunem ca a pus bazele segmentului de utilitare compacte in Europa.

Motor

Sub capota micutei utilitare se ascunde un motor Multijet de 1.3 litri care dezvolta o putere maxima de 75 CP si 190 Nm.

Acest propulsor ofera un consum mediu de 6.5 litri in Bucuresti si este echipat standard cu o distributie pe lant care anunta costuri extrem de mici in exploatare.

Momentul motor de 160 Nm nu este foarte mare insa permite masinii sa se descurce relativ admirabil intr-un oras precum Bucurestiul.

PRO

Spatiu interior, capacitate de incarcare, variabilitate, tren de rulare

CONTRA

Sistem de franare mediocru, aer conditionat optional si scump la achizitie, motor extrem de slab cand se iese in afara orasului.

About ALT


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: