Roman Brasov vrea sa lanseze doua nou generatii de autocamioane in 2011

Roman Braşov pregăteşte două noi generaţii de vehicule grele, cu o capacitate de 32 tone şi 60 de tone, programate să intre în producţie la finalul acestui an, a declarat pentru Mediafax Carol Rugacs, directorul general al constructorului de autocamioane.

Cele mai noi modele de camioane construite de uzina de la Braşov au intrat în producţie cu cinci ani în urmă.

Rugacs a precizat că noile camioane pot fi adaptate la multiple tipuri transport şi lucrări.

Roman a produs 42 de vehicule în primul semestru, faţe de şase în perioada similară din 2010. Constructorul a livrat 80 de vehicule în acest an, de aproape trei ori mai mult comparativ cu primele şase luni ale anului trecut.

Printre vehiculele grele produse pe platoforma Roman se numără basculante de până la 25 tone, autotractoare (până la 35 tone), betoniere (până la 29 tone), remorchere (până la 40 tone), vehicule pentru industia petrolieră (până la 57 tone) şi autocamioane forestiere (14 tone).

UN SUPRAVIEŢUITOR AL TRANZIŢIEI

Parcul Industrial ROMAN Braşov este amplasat in partea de sud a municipiului Braşov pe o suprafata de cca. 115 ha. Fabrica de autocamioane de la Braşov, Roman S.A. are pe lângă o tradiţie de aproape 90 de ani, o istorie foarte zbuciumată.

Din anul 1990 a trecut prin multe încercări : zeci de proteste ale muncitorilor, tranşe de dizponibilizări şi câteva tentative nereuşite de privatizare.

De-a lungul celor 12 ani până în momentul privatizării uzina nu a reuşit sa găsească o rentabilitate cât de mică, fiind cunoscute imensele pierderi operaţionale datorate unui management defectuos, “ajutat” si de politicienii locali, dar şi de la Bucureşti, care nu vedeau decât un profit rapid din transformarea uzinei in fier vechi, iar din terenul rămas gol un frumos parc rezidenţial, încurajaţi fiind si de “specialiştii“ străini care ne asigurau că aceasta este singura soluţie viabilă pentru că, noi, românii, nu avem cum să fabricăm camioane de calitate.

Din anul 2004, când a fost preluată de Ioan Neculaie, uzina s-a schimbat radical. În urma unor investiţii succesive, producţia a fost reluată, aerul comunist a dispărut complet şi, aproape incredibil în România, uzina a început să cheme muncitorii înapoi la lucru.

În perioada 2004 – 2010 inclusiv uzina şi-a dovedit adevăratele performanţe, acest lucru fiind dovedit de calitatea produselor fabricate la Braşov, de la performantele autocamioane, civile sau militare, autospeciale, cisterne sau betoniere, până la confortabilele autobuze urbane sau interurbane.

This slideshow requires JavaScript.

Sursa:WhatTruck si ZF

About these ads

About whattruck


Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,150 other followers

%d bloggers like this: